پرشین گرند l عکس بازیگران l دانلود فیلم جدید l دانلود اهنگ جدید

آموزش حلوای شکلاتی

41w02s734ayq2ztcpzb

آموزش حلوای شکلاتی

حلوای شکلاتی

ترکیه ای ها هم مثل ما ایرانی ها انواع و اقسام حلواها را  دارند یکی از این حلواها که هم فرم و هم فرمول فانتزی دارد،حلوای شکلاتی است.

مواد لازم برای ۴ نفر
۱ پیمانه آرد ذرت
۴/۳ پیمانه شکر
۱۲۰ گرم شکلات تخته ای خرد شده
۸۰ گرم کره
۱ ق س  پودر کاکائو
۱ پیمانه شیر
۱ پیمانه آب
۲ق س روغن مایع
نوک ق چ نمک
بستنی وانیلی به مقدار لازم
پودر پسته یا گردو برای تزیین

41w02s734ayq2ztcpzb

طرز تهیه:

۱٫ در قابلمه ای شیر، آب و شکر بریزید. روی حرارت بگذارید و دائم هم بزنید تا شکر در شیر و آب حل شوند.  پودر کاکائو را هم افزوده و حدود ۵ دقیقه روی حرارت متوسط هم بزنید. وقتی  مواد شروع به جوشیدن کرد، شکلات خرد شده را به آن اضافه کنید و  هم بزنید تا کاملاً  شکلات و مواد یکدست شود. حالا شربت حلوا آماده است. آن را از روی حرارت بردارید  و کناری بگذارید.

۲٫ آرد،کره و روغن را در تابه ای ریخته، روی حرارت متوسط بگذارید و مواد را به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه تفت دهید تا آرد طلایی رنگ شود.  سپس آن را از روی حرارت بردارید  و نمک اضافه کنید.

۳٫ شربت حلوا  را  آرام آرام به آرد تغییر رنگ داده، اضافه کرده و کاملاً هم بزنید تا حلوا به روغن بیفتد. در ظرف را گذاشته و به مدت ده دقیقه دیگر حرارت دهید.

۴٫با قاشق مخصوص بستنی( اسکوپ) حلوا را به شکل گلوله درآورده و در ظرف مورد نظر بگذارید. درکنار آن یک یا دو اسکوپ بستنی وانیلی قرار داده و روی آن را با پودر پسته یا گردو  تزیین کنید.

نکته :

وقتی پودر شکلات و شکلات خرد شده را روی اجاق می‌گذارید باید حواستان باشد که مدام سربزنید و البته حرارت هم کم باشد.پودر شکلات روی حرارت زیاد سریع می‌سوزد و ته می‌گیرد و تلخ می‌شود.

۰نظر ارسال شده است

ارسال نظر

شما هم نظری ارسال کنید

ارسال نظر

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

دیدن این مطالب نیز به شما توصیه میشود


کد وبگذار