پرشین گرند l عکس بازیگران l دانلود فیلم جدید l دانلود اهنگ جدید

ایت الله جنتی: آمریکا حق دخالت در ایران را ندارد

آیت الله احمد جنتی در خطبه دوم این هفته نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: این راهپیمایی دشمن کور کن و دوست شاد کن بود.

آیت الله احمد جنتی در خطبه های این هفته تهران گفت: آمریکا حق دخالت در کشور ما را ندارد.

به گزارش ایرنا، آیت الله احمد جنتی در خطبه دوم این هفته نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: این راهپیمایی دشمن کور کن و دوست شاد کن بود.

**مردم توهین یانکی ها را تحمل نمی کنند

دبیر شورای نگهبان با اشاره به راهپیمایی باشکوه تر امسال نسبت به سال گذشته گفت: حضور گسترده تر مردم در راهپیمایی به دلیل غیرتمندی وعزت خواهی مردم بود، مردم ما تحمل ذلت و تحقیر نمی کنند، چند یانکی در آن سوی دنیا مردم مسلمان ما را تحقیر و توهین کنند، برای ما قابل تحمل نیست.

آیت الله جنتی خطاب به مردم گفت: ملت ایران بیش از سال گذشته در سراسر کشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور داشتند ، آفرین بر شما، خدا به حق قرآن شما را عزیز و عزیزتر و دشمنانتان را ذلیل و ذلیل تر کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به پیام راهپیمایی باشکوه ملت ایران در روز ۲۲بهمن گفت: مردم ایران با حضور این چنینی در ۲۲ بهمن به آمریکا پیام داد که ما چه روی میز داریم و از روی میز آمریکا نمی ترسیم.

وی اضافه کرد: یکی از شعارهای امسال این بود که ما مشتاق گزینه های روی میز هستیم، این به معنای لبخند تحقیر آمیز به آمریکاست و حاوی این پیام است که چه کسی را می خواهی بترسانی، مردمی را که ۸ سال جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشتند؟

جنتی با بیان اینکه پیام مردم در راهپیمایی این بود که ما مشتاق گزینه های روی میز هستیم، افزود: اما گزینه های روی میز ما چیست؟ مرگ بر آمریکا نخستین گزینه روی میز ما است. این شعار تمام مردم بود.

**در مقابل دشمن وحدت کلمه داریم

وی وحدت را پیام دیگر راهپیمایی باشکوه امسال در روز ۲۲ بهمن ذکر کرد و ادامه داد: ما اگر هر اختلافی هم که با یکدیگر داریم، در مقابل آمریکا و دشمن وحدت کلمه داریم و اختلافات داخلی ما سبب نمی شود دشمن را فراموش کنیم.

آیت الله جنتی استقامت و مقاومت را دیگر پیام راهپیمایی امسال ۲۲ بهمن دانست و گفت: حمایت از فلسطین، نترسیدن از دشمن و مرگ دیگر پیام های این روز بود. مردم در این راهپیمایی به دشمنان تاکید کردند ما را تهدید نکنید زیرا از شما نمی ترسیم.

خطیب جمعه تهران با اشاره به اینکه مردم در روز ۲۲ بهمن به مسوولان نیز پیام دادند، افزود: پیام مردم به مسوولان این بود با دعوت شما اینگونه در صحنه حاضر می شویم، بنابراین از شما هم انتظار داریم به مشکلات ما برسید و تا حد امکان تورم را مهار کنید، نمی خواهم بگویم به کلی می توانند تورم را صفر کنند، البته باید بگویم در این اندیشه نیز هستند.

امام جمعه موقت تهران گفت: پیام دیگر مردم در راهپیمایی به مسوولان این بود که حضور عزتمند و مقتدر در همه صحنه ها داشته باشند و مقتدرانه برخورد کنند، اگر ما مردم ضد آمریکایی هستیم شما هم باید ضد آمریکایی باشید، نه اینکه مردم یک راهی بروند و شما راه دیگری بروید.

آیت الله جنتی در ادامه این بخش از سخنان خود گفت: عده ای در این مملکت در حال ایجاد شبکه زیرزمینی برای رابطه با آمریکا هستند.

امام جمعه موقت تهران خطاب به این عده گفت: شما ۴ تا آدم می خواهید با آمریکا رابطه برقرار کنید یا مردم؟ مردم نه آمریکا و نه شما را قبول دارند؟ چرا راه خود را از مردم جدا می کنید؟ بدانید این کار شما باطل است و به نتیجه نمی رسد، مردم با شما نیستند و تا مردم نخواهند، هیچ کاری انجام نمی شود و پیشاپیش مردم هم رهبر معظم انقلاب هستند.

وی با طرح سوالی خطاب به این عده گفت: شما چه تصور می کنید؟ تصور می کنید اگر روزی به فرض محال در به روی آمریکا گشوده شد و دوباره به این مملکت نفوذ کرد چه تاجی به سر شما و این مردم خواهد گذاشت؟

آیت الله جنتی ادامه داد: آمریکا هنوز به جایی نرسیده در امور کشور ما دخالت می کند؟ می گویند چرا وزیر خارجه ایران بر سر قبر شهید مغنیه رفته است؟ اف بر بی حیایی آمریکا. شهدا چه در لبنان و چه در ایران در دل ما جا دارند، مزار آنها زیارتگاه ما است، به آنها چه ربطی دارد؟

**امریکا حق دخالت در کشور ما را ندارد

دبیر شورای نگهبان افزود: به عنوان مثالی دیگر پیام می دهند شما باید در مسایل هسته ای کوتاه بیایید و برنامه های موشکی خود را متوقف کنید، آمریکا چه حقی برای دخالت در کشور ما دارد و برنامه های موشکی ایران چه ربطی به آمریکا دارد؟ ما باید قدرت دفاعی داشته باشیم، آیا ما باید از قدرت دفاعی خود بکاهیم که شما (دولت آمریکا) هر گاه خواستید بر سر ما بتازید؟

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آمریکا شرف، وجدان، اخلاق و انسانیت ندارد، افزود: بدانید اگر آنها آمدند، دمار از روزگار اسلام، انقلاب، انقلابیون و حزب الهی ها در می آورند، مشاهده می کنید که مردم را چگونه در عراق بی پناه کردند، درافغانستان، فلسطین و هر جایی که رفتند کارشان آدم کشی بود و اکنون نیز در حال پشتیبانی از تکفیری ها هستند.

آیت الله جنتی گفت: آنها در حالی که در سوریه قتل عام می کنند، از ما می خواهند که به سوریه کمک نکنیم، ما ازغیرمسلمان نیز حمایت می کنیم چه رسد به مسلمان مظلوم، می گویند شما باید ارتباط خود را با حزب الله قطع کنید، هنوز به جایی نرسیده اند به ما دستور می دهند.

** ریشه مشکلات بشر از بی تقوایی و گناه است

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت الله احمد جنتی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران افزود: باید بسیار مراقبت خودمان باشیم اینکه در نماز جمعه خطب وظیفه دارد خود و مردم را به تقوی توصیه کند، به دلیل آن است که ریشه مشکلات انسان ناشی از بی تقوایی است.

وی اظهار داشت: بی تقوایی موجب به وجود آمدن سیل، زلزله، اختلافات و درگیری های مختلف بین خودی ها و ناخودی ها و گرانی می شود.ببینید مشکلاتی که بشر گرفتار آن است ناشی از چیست؟

وی اضافه کرد: اگر انسان معصیت کار شود شیطان بر انسان و اعضاء و جوارح و مال و فرزندانش مسلط می شود که این مصیبت بزرگی است.

آیت الله جنتی در بخش دیگری از سخنان خود با تمثیل تاثیر گناه بر زندگی انسان اظهارداشت: اثر کار بد در وجود انسان از کاردی که به گوشت فرو می کنند بدتر است.

وی با اشاره به آیات و روایات اظهار داشت: هیچ کمبود رزق و روزی به انسان نمی رسد مگر به واسطه گناهان؛ باید مرتب از خود مراقبت کنیم.

وی با بیان مشکلاتی که هم اکنون در کشورهای اسلامی و غیراسلامی وجود دارد گفت: برای مثال در باره فقر اگر اغنیاءبه وظیفه خود عمل کرده و زکات خود را ارایه می کردند چنین مشکلاتی ایجاد نمی شد.

جنتی اظهار داشت: بلاهایی که نازل می شود و دردهای بی درمان مانند ایدز جز گناه عامل دیگری ندارد.

وی افزود: ارتکاب به گناه منجر به اختلافات و درگیری ها است که باعث ایجاد مرگ و میر می شود.

جنتی گفت: این سفارش را به خودم می کنم که از گناه بپرهیز تا گرفتار عواقب سوء نشویم.

ادامه دارد…

تابناک

۰نظر ارسال شده است

ارسال نظر

شما هم نظری ارسال کنید

ارسال نظر

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

دیدن این مطالب نیز به شما توصیه میشود


کد وبگذار