پرشین گرند l عکس بازیگران l دانلود فیلم جدید l دانلود اهنگ جدید

بالاخره دکمه “dislike” به فیس بوک می‌آید؟

b48b26d041673fc9b0a329fc45570901_M

بالاخره دکمه “dislike” به فیس بوک می‌آید؟

ه گزارش سرویس تکنولوژی کافه سینما، بسیاری از تحلیلگران به محدود بودن کاربرد آن اشاره می‌کردند و این که یک کاربر فیس‌بوک دیگر با یک لایک ساده نمی‌توانست به درستی دیدگاهش را به یک اتفاق یا خبر یا فرد نشان دهد.

پیش از این برای دنبال کردن یک نفر هم باید او را لایک می‌کردید تا شاید از اخبار مربوط به این فرد آگاه باشید در حالی که الزاما طرفدار او نبودید و یا اصلا از او خوش‌تان نمی‌آمد. این اتفاق با مفهوم Follow کردن در شبکه‌های اجتماعی به واقعیت نزدیک‌تر شد.

اما هنوز پست‌های فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی با این مشکل مواجه هستند یعنی وقتی شما پست یک نفر را لایک می‌کنید معلوم نیست که الزاما با گفته‌اش موافق باشید و شاید بخواهید واکنش دیگری هم نشان دهید و یا با آن پست مخالفت کنید.

لایک کردن یک خبر بد هم عجیب است. به قول معروف مگر می‌شود یک لایک نشانه تنفر یا افسوس باشد!

اما به گزارش لوس آنجلس تایمز بالاخره مارک زوکربرگ در روز سه شنبه تایید کرده که فیس‌بوک در حال کار بر روی خواسته‌ای است که کاربران آن سال‌ها پیگیرش بودند و دکمه لایک را به تنهایی کافی نمی‌دانسته‌اند.

البته زوکربرگ به شکل رسمی تایید نکرده که نام این دکمه dislike باشد و این که قرار است چه وقت اضافه شود و گفته می‌شود که زوکربرگ تمام این سال‌ها به این دلیل در برابر خواسته کاربرانش مقاومت می‌کرده چون نمی‌خواسته سیستم نظردهی به پست‌هایش مشابه وبسایت رددیت شود.

او حتی در پرسش و پاسخ گفته که «این شباهتی به آن جامعه مجازی‌ای که ما می‌خواهیم بسازیم ندارد. شما علاقه نخواهید داشت که وارد پروسه به اشتراک گذاشتن یک فعالیت روزانه شوید که برای‌تان اهمیت دارد و یک نفر به آن امتیاز منفی می‌دهد.»

زوکربرگ ادامه می‌دهد: «مردم این دکمه را می‌خواهند تا با آن همدلی‌شان را فراتر از لایک کردن یک پست نشان دهند. به عنوان مثال اگر کسی چیزی درباره یک مرگ در خانواده پست کرد کاربران می‌خواهند که گزینه دیگری به جز کلیک کردن لایک داشته باشند. همه موقعیت‌ها موقعیت خوب نیستند.»

حالا که زاکربرگ پذیرفته که کاربران چنین نیازی دارند باید منتظر ماند و دید که تیم گرداننده فیس بوک چه واکنشی به آن نشان می‌دهند و قرار است چگونه این سیستم را به کاربران ارایه دهند بدون این که مشابه فرایندهای تعریف شده توسط دیگر رقبا نباشد.

۰نظر ارسال شده است

ارسال نظر

شما هم نظری ارسال کنید

ارسال نظر

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

دیدن این مطالب نیز به شما توصیه میشود


کد وبگذار