پرشین گرند l عکس بازیگران l دانلود فیلم جدید l دانلود اهنگ جدید

بررسی مشکل مردانه: انحراف آلت تناسلی

بررسی یک مشکل مردانه: انحراف آلت تناسلی

بررسی یک مشکل مردانه: انحراف آلت تناسلی
وجود این مشکل می‌تواند باعث بروز مشکلات روانی، جسمی و حتی از هم پاشیده‌شدن کانون خانواده شود، درحالی که این مشکل با جراحی قابل درمان است.

بررسی یک مشکل مردانه: «مردی ۶۷ ساله هستم که یک سال است دچار انحنای شدید آلت تناسلی شده‌ام و در روابط زناشویی‌ام مشکل دارم. لطفا راهنمایی‌ام کنید.»واقعیت این است که در انحراف زاویه آلت‌تناسلی در حالت نعوظ، هیچ نوع کجی در خود آلت‌تناسلی وجود ندارد، بلکه در حالت نعوظ، زاویه آلت نسبت به شکم، کمتر یا بیشتر از حد طبیعی است. در حالت طبیعی، آلت، به‌وسیله سه رباط به استخوان عانه متصل می‌شود؛ یک رباط آویزان‌کننده در وسط و دو عدد رباط دوکی شکل در طرفین رباط آویزان‌کننده. هر نوع اختلال در این رباط‌ها باعث انحراف زاویه آلت‌تناسلی در حالت نعوظ می‌شود.

در حالت طبیعی، آلت‌تناسلی در حالت نعوظ کامل باید با شکم زاویه ۴۵ درجه داشته باشد. البته انحراف در مقادیر اندک در این زاویه شایع است و مشکل‌ساز نیست ولی اگر این انحراف بیشتر شود، باعث ایجاد مشکل شدید در برقراری رابطه زناشویی خواهد شد. گاهی انحراف زاویه ممکن است آنقدر شدید باشد که در حالت نعوظ، آلت‌تناسلی به شکم یا به کیسه بیضه بچسبد. در چنین شرایطی، رابطه زناشویی به سختی امکان‌پذیر یا کلا غیرممکن است. در مواردی که با وجود این بیماری، رابطه زناشویی با سختی انجام شود، آسیب به آلت‌تناسلی وارد شده و بروز درد و مشکلات دیگری در همسر محتمل خواهد بود.

اگر انحراف زاویه آلت‌تناسلی در حالت نعوظ به‌قدری باشد که رابطه زناشویی با فشار امکان‌پذیر باشد، به هیچ‌وجه نباید به این کار ادامه داد چون این کار باعث ایجاد آسیب در آلت‌تناسلی و استقرار بیماری پیرونی می‌شود. وجود این مشکل می‌تواند باعث بروز مشکلات روانی، جسمی و حتی از هم پاشیده‌شدن کانون خانواده شود، درحالی که این مشکل با جراحی قابل درمان است. بهتر است هر چه سریع‌تر به پزشک متخصص مراجعه کنید تا درمان لازم برای شما انجام شود.

دکتر محمدرضا صفری‌نژاد/ارولوژیست، استاد دانشگاه و رییس انجمن علمی سلامت خانواده

منبع : salamatiran.com

۰نظر ارسال شده است

ارسال نظر

شما هم نظری ارسال کنید

ارسال نظر

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

دیدن این مطالب نیز به شما توصیه میشود


کد وبگذار