پرشین گرند l عکس بازیگران l دانلود فیلم جدید l دانلود اهنگ جدید

ده گجت برتر سال ۲۰۱۳ به انتخاب نشریه تایم

نشریه تایم به سنت هر ساله، فهرست‌هایی از «ترین‌»های سال را برگزیده است، در قسمت اول، با هم برترین گجت‌های سال را مرور می‌کنیم:

ده گجت برتر سال ۲۰۱۳

۱۰- نوکیا لومیا ۱۰۲۰

گجت های پرکاربرد سال 2013

داشتن یک دوربین خوب برای گوشی‌های موبایل، خیلی وقت است که به یک چیز بدیهی تبدیل شده است، این دوربین‌ها، حتی گاهی نیاز کاربران را به تهیه دوربین‌های کمپکت هم کم می‌کنند، اما دوربین لومیا یک چیز دیگر است، با داشتن دوربین ۴۱ مگاپیکسلی لومیا ۱۰۲۰، در واقع این گوشی را بهتر است دوربینی بگوییم که خصوصیات تماس هم دارد!با این دوربین می‌شود زوم کرد، بدون اینکه تصویر محو شود.

 

گرچه حجم عکس‌ها ممکن است آنقدر بالا باشد که برای انتقال به آن پی‌سی به جای ایمیل کردن، مجبور باشید از شیوه سنتی کابل USB استفاده کنید، اما کیفیت عکس‌ها ارزش این زحمت اضافه را دارد.
دوربین لومیا، چیزی است که هنوز پرچم‌داران اندروید یا تازه‌ترین نسخه آی‌فون با آن فاصله زیادی دارند.

 
۹- کنترل «لیپ موشن»

گجت های پرکاربرد سال 2013

خیلی جالب است که با وصل کردن دستگاهی به کوچکی «لیپ موشن»، به USB مک یا پی‌سی خودتان، بتوانید به سادگی با حرکات دست در هوا، گیم بازی کنید یا صفحات نشریات را ورق بزنید، آن هم در شرایطی که این وسیله حدودا ۸۰ دلار قیمت دارد.
لیپ موشن، حتی جهت حرکت دست‌ها شما و تعداد انگشتان باز شما را تشخیص می‌دهد!بعضی از لپ‌تاپ‌های مثل لپ تاپ Envy17 شرکت HP به صورت پیش‌فرض این وسیله را با خود دارند.

 
۸- هشداردهنده «نِست»

گجت های پرکاربرد سال 2013

استارت‌آپی به نام «نست» در سال ۲۰۱۲، یک ترموستات با صفحه لمسی به نام نست ساخت که به صورت آنلاین هم قابل پایش بود.
محصول تازه این شرکت، یک محصول ۱۳۰ دلاری است که می‌تواند متوجه انتشار دود و مونواکسید کربن شود.

این وسیله به جای اینکه با صدای گوش‌خراش آژیر، پرده صماخ شما را پاره کند، با یک صدای لطیف زنانه که خونسردی را هم القا می‌کند مثلا به شما می‌گوید که در محیط مونواکسید کربن متصاعد شده است!
۷- کیندل فایر HDX شرکت آمازون

گجت های پرکاربرد سال 2013

سومین نسل تبلت کیندل فایر شرکت آمازون دو مدل ۷ اینچی و ۸٫۹ اینچی دارد که به ترتیب ۲۳۹ دلار و ۳۷۹ دلار قیمت دارند.طراحی آنها بسیار خوب است و مشاهده محتواهایی مانند موسیقی، ویدئو، کتاب و یا گیم را بسیار ساده و دلپذیر می‌کنند.

یک ویژگی منحصر به فرد آنها Mayday است: شما می‌توانید در صورت نیاز با بخش پشتیبانی آمازون تماس بگیرید، بلافاصله چهره یکی از کارکنان شرکت روی صفحه ظاهر می‌شود و شما را راهنمایی می‌کند، او حتی می‌تواند کنترل تبلت شما را از راه دور در دست بگیرد و همه چیز را برایتان اصلاح کند!
۶- ایکس باکس وان شرکت مایکروسافت

گجت های پرکاربرد سال 2013

ایکس باکس وان مایکروسافت، چیزی ورای یک کنسول ساده است. با این وسیله می‌توان به صورت ویدئویی با اسکایپ تماس گرفت، کابل‌های گیرنده‌های تلویزیونی را به آن وصل کرد، ظاهر ایکس باکس جدید، ملهم از رابط کاربری ونیدوز ۸ است و به جرأت می‌شود به آن یک پی‌سی برای اتاق نشیمن لقب داد!

یکی از برترین فناوری‌های ایکس باکس جدید، حس‌گر کینکت است که می‌تواند متوجه فرمان‌های صوتی شود، چهره‌ها را تشخیص دهد و تعداد ضربان قلب شما را شمارش کند.
۵- آی‌فون ۵s شرکت اپل

گجت های پرکاربرد سال 2013

ما انتظار نداریم که در مدل‌های s گوشی‌های آی‌فون چیزهای خیلی انقلابی‌ای ببنیم، اما مدل ۵s آی‌فون، با داشتن ویژگی‌هایی مانند تشخیص اثر انگشت کاربر یا «تاچ آی‌دی« و نیز داشتن فلش LED دوتایی که منحصر به فرد است، در کنار چیزهایی مثل رنگ‌ها متنوع و قدرت پردازشی بیشتر، یک گوشی اغواکننده است.

۴- ساعت هوشمند Pebble

گجت های پرکاربرد سال 2013

آیا ممکن است که ساعت‌های هوشمند روزی مبدل به رقیب گوشی‌ها با تبلت‌ها شوند؟!
شاید ساعت Pebble گامی ابتدایی در این مسیر باشد.، این ساعت ۱۵۰ دلاری، در واقع یک وسیله جانبی برای آی‌فون یا گوشی اندرویدی شماست و می‌تواند چیزهایی مثل ناتیفیکیشن‌ها یا پیامک‌ها را از طریق بلوتوث بگیرد و روی صفحه نمایش «ای اینک» (جوهر الکترونیک) خود نمایش بدهد.
به علاوه توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای می‌توانند برای آن اپلیکیشن‌های جدیدی بنویسند تا گوشی مثلا تبدیل به وسیله‌ای برای گیم یا رصد کردن میزان فعالیت بدنی و ورزش شما شود. فراموش کردیم، این ساعت هوشمند، زمان را هم نشان می‌دهد!
۳- کیت توسعه‌ای Oculus Rift

گجت های پرکاربرد سال 2013

در حال حاضر این وسیله را می‌شود به صورت یک کیت با هزینه ۳۰۰ دلار تهیه کرد. اکولوس، یک وسیله است که روی سر و در مقابل چشمان شما قرار می‌گیرد و می‌تواند واقعیت مجازی را به شما نشان بدهد.

انتظار می‌رود این وسیله در سال ۲۰۱۴ وارد بازار شود تا کاربران عادی هم بتوانند از آن استفاده کنند. در این صورت یک کاربر وسایل اندرویدی یا پی‌سی می‌تواند در حین گیم بازی کردن، با روی سر گذاشتن اکولوس، در یک دنیا سه‌بعدی سر کند و به جای اینکه با فرمان انگشتان خود، منظره جلوی چشم را تغییر بدهد، خیلی طبیعی با گردش سر و تنه، محیط پیرامون را خود نگاه کند.

 
۲- مدل‌های جدید آی‌پد

گجت های پرکاربرد سال 2013

به گمانم اگر آی‌پد ایر را تنها یک بار به دست بگیرید، دیگر وزن و اندازه آی‌پدهای قبلی برایتان غیرقابل تحمل می‌شود و از خود می‌پرسید که تا حالا اصلا چطور آنها را تحمل می‌کردید!
آی‌پد ایر جدید بسیار سبک‌تر شده است و ضخامت آن به میزان قابل توجهی کمتر شده است، طوری که به دست گرفتن آن در همه شرایط بسیار ساده‌تر شده است.اما مدل مینی آی‌پد با صفحه نمایش رتینا هم بسیار دلخواه است و مانند برادر بزرگش، باتری‌اش ۱۰ ساعت تمام، دوام می‌آورد.
حالا اینها را در کنار ۴۷۵ هزار اپ اختصاصی اپ استور اپل بگذارید، تا ببینید این تبلت‌ها چقدر خواستنی هستند!

 
۱- کروم‌کست گوگل

گجت های پرکاربرد سال 2013

این بار گوگل به جای تجربه ناموفق گوگل تی وی، سراغ ساختن یک وسیله کوچک به اندازه انگشت شست رفت، آن هم با قیمتی باورنکردنی، تنها ۳۵ دلار!
کافی است این وسیله را به پورت‌های HDMI تلویزیون خود وصل کنید تا بتوانید ویدئوهای آنلاین یا محتواهای ذخیره شده در تبلت، گوشی یا لپ‌تاپ خود را روی صفحه نمایش بزرگ ببینید.

گرچه برای ما کاربران ایرانی، خرید کروم‌کست، منطقی نیست، چون اصولا خیلی دشوار است که بتوانیم ویدئویی را به صورت جاری ببینیم! اما اگر کروم‌کست را با محصولات مشابه مقایسه کنیم، می‌بینیم که بسیار خوش‌ساخت و کارا است.

 

منبع : ایران سان

۰نظر ارسال شده است

ارسال نظر

شما هم نظری ارسال کنید

ارسال نظر

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

دیدن این مطالب نیز به شما توصیه میشود


کد وبگذار