پرشین گرند l عکس بازیگران l دانلود فیلم جدید l دانلود اهنگ جدید

رویکرد ایران کاستن از خصومت‌ها است/ پاسخ مناسب می خواهید با ایران با زبان تکریم سخن بگویید نه تحریم

IMG18492295

رئیس جمهور در مراسم تحلیف با بیان اینکه رویکرد ایران تعامل سازنده بر اساس احترام متقابل و کاستن از خصومت‌ها است، خطاب به کشورهای غربی گفت: به صراحت می گویم اگر پاسخ مناسب می خواهید نه با زبان تحریم که با زبان تکریم با ایران سخن بگویید.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان بعد از ظهر امروز در مراسم تحلیف یازدهمین رئیس جمهور اسلامی ایران در مجلس شورای اسلامی و در حضور مهمانان داخلی و خارجی گفت: ملت بزرگ و شریف ایران، مهمانان ارجمند ملت ایران، روسای محترم جمهور، نخست وزیران، روسای مجلس، وزرای خارجه، نمایندگان ویژه کشورهای همسایه و دوست، نمایندگان محترم مجلس و اعضای محترم شورای نگهبان، روسای محترم قوه قضائیه و مقننه، اعضای محترم مجلس خبرگان، رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعضای محترم دفتر مقام معظم رهبری و بیت امام راحل، اعضای محترم دولت، همه مسئولان محترم کشوری و لشگری، علما و روحانیون ارجمند، خانواده های محترم شهدا و ایثارگران، نخبگان، اندیشمندان، فرهیختگان، خبرنگاران، خانم ها و آقایان با سوگندی که در این مجلس با شکوه ادا نموده ام اکنون مسئولیت خطیر قوه مجریه، پاسداری از قانون اساسی و پاسخگویی به خواسته های به حق ملت شریف ایران را پذیرفتم.

وی با بیان این که باور دارم تشکیل دولت راست گویان، امانت داران، اخلاق مداران و مردم داران نزدیک ترین مسیر برای پیروی از پیامبر رحمت است افزود: این که مسئولیت دولت جدید در ماه رمضان آغاز می شود و در عین حال شروع این مسئولیت با چهارده مرداد که یادآور پیروزی مردم در نهضت مشروطه و سرآغاز قانون گرایی در تاریخ جنبش های آزادخواهی ملت است تقارن دارد را به فال نیک می گیرم.

روحانی تاکید کرد: از خدا مسالت می دارم که در این مسیر دشوار درهای رحمت خویش را بر روی مردم بزرگوار ایران و این خادم ملت بگشاید و تقدیری نیکو و شایسته برای مردم و کشور رقم زند.

رئیس جمهور کشورمان گفت: مردم ایران در انتخابات ۲۴ خرداد حماسه بزرگی را آفریدند، ملت بزرگی که فراز و نشیب های بسیاری را تجربه و سختی های فراوانی را تحمل کرده با روحی سرشار از امید، نشاط و تعهد به کشور و آینده آن مردم سالاری نظام را بار دیگر به نمایش گذاشت.

روحانی افزود: در این انتخابات مردم با لبخند به زندگی و مشارکت کم نظیر خواسته های خود را از طریق صندوق رای به کرسی نشاندند.

وی با اشاره به این که رهبر فقید انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام راحل میزان را رای مردم اعلام نمودند، ادامه داد: امروز به اعتبار رای مردم و امضای آن از سوی رهبری متعهد به انجام وظایفی می شوم که یقینا فراتر از توان و ظرفیت هر شخص حقیقی است.

روحانی گفت: در هفته های گذشته درباره پیام صندوق های رای بسیار تامل کردم؛ مردم در این انتخابات به وضوح مشخص کردند که بر کدام مشی و اندیشه پای می فشارند و آن را ادامه راستین آرمان های انقلاب می دانند.

رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه همه آنهایی که به اینجانب رای دادند و چه کسانی که به من رای ندادند و حتی پای صندوقهای رای حاضر نشدند شهروند ایرانی هستند، ادامه داد: دولت تدبیر و امید خود را مکلف می داند که خواسته های قانونی همه آنها را مد نظر قرار دهد. من نماینده همه مردم ایران هستم سرمایه این دولت در مسیر پیش رو اتکا به خدا، اعتماد به مردم گرانقدر ایران و بهره گیری از سرمایه های طبیعی و انسانی این مرز و بوم است.

وی افزود: مردم شریف ایران به اعتدالگرایی و دوری از افراط و تفریط رای مثبت دادند ، کانون اجرایی دولت بر محور اعتدال بنا می شود اعتدالگرایی به معنای توازن آرمان و واقعیت و ترجیح منافع ملی بر منافع  حزبی و جناحی است.

روحانی با تاکید بر اینکه اعتدال در اجرا ، قانون گرایی و بردباری در تعامل سیاسی است، اظهار داشت: بنیان این مرام فکری فاصله گرفتن از تخیل و توهم و تمرکز بر تفکر، برنامه، شفافیت و استفاده از تخصص ها است.

رئیس جمهور منتخب تصریح کرد: دولت تدبیر و امید نهایت اهتمام خود را به کار می گیرد تا متناسب با واقعیت های موجود اعتدال را شالوده مدیریت کشور قرار دهد، تهدیدها را کاهش و فرصتها را افزایش دهد.

روحانی با اشاره به اینکه اعتدالگرایی بر مدرا و اخلاق اصرار می ورزد و از طریق گفتگو، تفاهم و تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت سعی می کند شکاف های اقتصادی و اجتماعی را به حداقل برساند، گفت: دولت تدبیر و امید بر حاکمیت قانون، آزادی های همه شهروندان، پاسخگویی به جامعه و به مدیریت ملی تاکید خواهد داشت، مردم تغییر و تحول و تعالی را می خواهند.

رئیس جمهور منتخب با تاکید بر اینکه مردم می خواهند زندگی بهتری داشته باشند و از زندگی با ثبات برخوردار باشند ادامه داد: مردم می خواهند از فقر و تبعیض به دور باشند مردم می خواهند حرمت و کرامت داشته باشند مردم می خواهند در فضای آزاد معنوی و عقلانی زندگی کنند، پدران و مادران در پی آینده مطمئن برای فرزندانشان هستند، جوانان می خواهند فرصت شکوفایی کار و ابتکار را داشته باشند.مردم باید جایگاه شایسته خود را باز یابند.

روحانی با اشاره به جایگاه زنان در جامعه از آغاز انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: زنان فهیم این سرزمین  توسعه و اعتلای کشور را مد نظر داشتند و آنها همواره کوشیده اند به عنوان نیمی از جامعه در حماسه ها نقش آفرین باشند. انتخابات ۲۴ خرداد جلوه دیگری از این شگفتی آفرینی ها بود.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید استیفای حقوق زنان و ایجاد فرصت برابر را از اهم وظایف خود می داند و فراهم آوردن زمینه اجتماعی در عرصه های مختلف در دستور کار خود قرار می دهد.

روحانی در ادامه مراسم تحلیف خود یکی از اهداف کلیدی دولت را مبارزه با فساد خواند و گفت: همه نهادها و مسئولان باید دست به دست هم دهند تا مبارزه جدی با فساد را آغاز کنند اگر با فساد مبارزه کنیم فعالیت و رقابت اقتصادی مردم معنا پیدا می کند، از منافع ملی به صورت درست و بهینه استفاده می شود، شایسته سالاری گسترش پیدا می کند و از همه مهمتر مبارزه با فساد، عدالت و شکوفایی اقتصادی را به ارمغان می آورد و در چنین شرایطی فقر و تبعیض از جامعه رخت خواهد بست.
رئیس جمهور با بیان اینکه رویکرد اصلی دولت یازدهم زمینه سازی برای مشارکت گسترده مردم است، تصریح کرد: این امر، سرلوحه سیاست های دولت در تمام بخش ها خواهد بود.
روحانی ادامه داد: در این رویکرد کارآمدی، شفافیت، فراهم آمدن فضای کسب و کار، ترویج فرهنگ کارآفرینی، ساماندهی سرمایه انسانی، تقویت سرمایه های اجتماعی، دستیابی فزاینده به علوم و فنون و تامین رفاه عمومی اساس سیاستگزاری ها و عملکرد خواهد بود.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید قصد دارد از رنج ها و دردهای ملت ایران بکاهد، بیان کرد: این دولت می‌خواهد امید را به زندگی ایرانیان بازگرداند و برای تحقق چنین هدفی قدرت و ثروت ملی را باید افزایش دهد و خرد جمعی را بر مبنای تصمیم سازی و تصمیم گیری قرار دهند، به بخش های غیردولتی اعتماد کنیم و تصدی‌گری دولت را کاهش دهیم.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید برای رسیدن به اهدافمان به مردم اعتماد کرده و با آنان صادقانه صحبت کنیم، گفت: باید شرایطی فراهم کنیم تا مردم مسئولیت پذیری در اداره کشور و تامین معاش خود را بپذیرند تا مداخله اقتصادی و فرهنگی دولت در زندگی آنان کاهش یابد و چنین چارچوبی زمینه گسترش رشد فردی، دین مداری و آزادی های مدنی را تحقق خواهد بخشید.
روحانی با بیان اینکه دولت باید ساختارها را اصلاح کنند تا مردم بتوانند به اتکاء فکر و همت خود رشد کنند، اضافه کرد: اقلیم های متنوع فرهنگی از سرمایه های این کهن سرزمین است و ایرانیان در همه جای این سرزمین به خوبی آموخته اند که دوشادوش هم با احترام و افتخار زندگی کنند، اگرچه اقدامات فراوانی در جهت توسعه منطقه ای و استیفای حقوق اقلیت های قومی و مذهبی برداشته شده است، اما متاسفانه هنوز کاستی ها و نارسایی‌ها وجود دارد.
وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید بر خود فرض می داند زمینه استیفای این حقوق را به بهترین وجه فراهم نماید و ارتقای کرامت و خلاقیت های فرهنگی و اجتماعی همه هموطنان را سرلوحه اعتماد خود قرار دهد.
رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه امروز مردم با مشکلات و کاستی های کشور هم آگاه هستند و دغدغه دارند، گفت: همین مردم با مشارکت فعال در انتخابات امید آفریدند تا با فکر و برنامه، اعتدال و قانون گرایی شرایط کشور را به سوی بهبود و توسعه پایدار سوق دهند.
روحانی با اشاره به رویکرد دولت در عرصه سیاست خارجی گفت: من به عنوان منتخب مردم شریف ایران اعلام می دارم که جمهوری اسلامی ایران درپی صلح و ثبات منطقه است.
وی ایران را لنگرگاه ثبات در این منطقه پرآشوب برشمرد و گفت: ما درپی تغییر مرزها و دولت ها نیستیم نظام سیاسی هر کشور به خواست و اراده عمومی آن کشور بستگی دارد، ما با هر گونه دگرگونی در نظام های سیاسی از طریق مداخلات خارجی مخالف هستیم و بکارگیری زور را نقطه مقابل مردم سالاری و حد تعیین سرنوشت ملت ها می دانیم.
رئیس جمهور کشورمان افزود: مخالفت و ستیز با هرگونه زورگویی، سلطه و تجاوز مخصوصا تعرض نظامی جزئی از فرهنگ اسلامی، انقلابی و ایرانی ما است و آرامش و ثبات در همه مناطق پیرامونی ما نه فقط یک آرزو و خواست بلکه نیاز و ضرورتی همه جانبه برای جمهوری اسلامی ایران است.
روحانی با بیان اینکه تلاش همه جانبه برای پایان دادن به ناآرامی ها و برادرکشی ها، خشونت های فرقه ای و قبیله ای در هر نقطه از جهان خواست همه ملت ها در جامعه جهانی امروز است، خاطر نشان کرد: در جهان بهم پیوسته کنونی هیچ قدرتی نمی تواند امنیت خود را از طریق ایجاد وحشت و ناامن کردن دیگران بدست آورد.
وی رفاه، امنیت و توسعه را از کالاهای جهانی و غیرقابل انحصار نامید و یادآور شد: در تعاملات بین المللی دولت تلاش خواهد نمود تا با ایجاد اعتماد متقابل بهتر و بیشتر بین ایران و کشورهای منطقه و جهان امنیت ملی و پیرامونی خود را گسترش دهد.
رئیس جمهور کشورمان شفافیت را کلید گشودن بابت اعتماد دانست و گفت: شفافیتی که از ان سخن می گوییم نمی‌تواند یک طرفه و بدون ساز و کارهای اجرایی و عملی در روابط دو جانبه و چند جانبه باشد، تنش زدایی ایجاد اعتماد متقابل و تعامل سازنده مسیر حرکت ما را روشن خواهد کرد.
روحانی افزود: با صراحت تاکید می کنم که ایران هیچگاه سر جنگ با دنیا نداشته است ما تمامی تلاش های خود را معطوف به مهار جنگ طلبان و جنگ افروزان خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه ایران بهای سنگینی برای استقلال خود پرداخت کرده است، گفت: ایران همچنان برای عزت و سربلندی خود ارزش فراوانی قائل است، گرچه تحریم ها فشار اقتصادی زیادی بر مردم وارد کرده، اما مشارکت فعال مردم در این انتخابات نشان داد که آنها در حراست از حقوق و منافع ملی خود جدی و هوشیار هستند.
حسن روحانی رئیس جمهور با تاکید بر این که جمهوری اسلامی هیچ گاه سر جنگ با دنیا نداشته است گفت: ما تمامی تلاش خود را معطوف مهار جنگ طلبان و جنگ افروزان خواهیم کرد. ایران بهای سنگینی بر استقلال خود پرداخت کرده است.
وی تاکید کرد: همچنان برای و عزت سربلندی خود ارزش فراوانی قائل است گرچه تحریم ها فشار اقتصادی زیادی بر مردم وارد کرده است اما مشارکت فعال مردم در این انتخابات نشان داد که آنها در حراست از حقوق و منافع ملی خود جدی و هوشیار هستند.
رئیس جمهور تصریح کرد: ملتی را که با برخورداری از انسجام ملی و با مشارکت گسترده و در کمال آرامش و امنیت در انتخابات شرکت می کند نمی توان با تحریم به تسلیم واداشت و یا به جنگ تهدید کرد بلکه تنها راه تعامل با ایران گفت و گو از جایگاه برابر، اعتمادسازی متقابل و احترام دو جانبه و کاستن از خصومت هاست.
این اظهارات رئیس جمهور تشویق و احسنت حاضرین جلسه تحلیف را برانگیخت.
وی ادامه داد: تعامل سازنده بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک و از موضع برابر مبنای روابط با سایر کشورها را تشکیل خواهد داد و بر این اساس متناسب با رفتار و برخورد طرف های مقابل در جهت بهبود و ارتقاء روابط حرکت خواهیم کرد.
روحانی تاکید کرد: به صراحت می گویم اگر پاسخ مناسب می خواهید نه با زبان تحریم که با زبان تکریم با ایران سخن بگویید.
این موضع گیری رئیس جمهور تشویق و تایید نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به همراه داشت.
وی ادامه داد: در خاتمه من دست همکاری به سمت همه نهادها و دستگاه های کشور دراز می کنم. دولت تدبیر و امید برای تحقق اهداف عالیه کشور و افزایش شوکت ایران و کرامت ایرانیان به هم فکری، همراهی و هم اندیشی همه مسئولین و همه مردم نیازمند است.
روحانی خاطر نشان کرد: امیدوارم با مروت و مدارا، همدلی و همکاری، دفاع از منافع ملی و پاسخگویی به خواسته های به حق ملت ایران بتوانیم آینده بهتری را رقم بزنیم. امیدوارم همگی قدر این فرصت را بدانیم.
وی ادامه داد: نکند سرگرم حاشیه ها شویم و هدف را گم کنیم از خداوند مسالت دارم که به این جانب و اعضای دولت توفیق دهد خدمات ارزنده ای را به ملت شریف ایران ارزانی داریم.
وی در پایان از ملت ایران و نمایندگان مجلس خواست با مشورت و توصیه به عدل مرا در این امر بزرگ یاری دهند.
روحانی همچنین از مهمانان خارجی که برای شرکت در این مراسم مهم رنج سفر را بر خورد هموار نمودند و همچنین از سفرای کشورهای مختلف و از تشریف فرمایی همه مسئولان کشوری و لشگری صمیمانه تشکر کرد.
روحانی در پایان سخنرانی خود به نمایندگان اعلام کرد: با انجام بررسی های لازم ارزیابی و مشورت با صاحب نظران و تشکل های علمی و تخصصی در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی در همین جلسه اسامی وزرای پیشنهادی دولت تدبیر و امید را به همراه زندگی نامه و برنامه های آنان و همچنین خط مشی و اصول کلی برنامه دولت جهت اخذ رای اعتماد مجلس شورای اسلامی تقدیم می نماید.
این اقدام روحانی در معرفی فهرست وزرای پیشنهادی خود در مراسم تحلیف تشویق و تایید نمایندگان را به همراه داشت.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از سخنرانی روحانی ضمن تشکر از وی گفت: از سخنرانی جامع ایشان استفاده کردیم و از این که تقریبا به موضوعات مهم پرداختند سپاسگذاری می کنیم.
وی ادامه داد: رئیس جمهور فرصت داشت ظرف دو هفته فرصت هیئت دولت را معرفی کند اما ما این زرنگی ایشان را که هیئت دولت جدید را امروز معرفی کردند به فال نیک می گیریم و امیدواریم با همین سرعت کارهای دیگر کشور ها سامان پیدا کند.
در پایان نامه رئیس جمهور برای معرفی اعضای هیئت دولت در صحن علنی مجلس اعلام وصول و قرائت شد.
برچسب‌ها :

۰نظر ارسال شده است

ارسال نظر

شما هم نظری ارسال کنید

ارسال نظر

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

دیدن این مطالب نیز به شما توصیه میشود


کد وبگذار