پرشین گرند l عکس بازیگران l دانلود فیلم جدید l دانلود اهنگ جدید

رژیم و تغذیه های نامناسبی که نازایی را افزایش می دهد

elal-nazayi231

رژیم و تغذیه های نامناسبی که نازایی را افزایش می دهد

 تغذیه نادرست و غلط نقش بسزایی در ناباروری مردان دارد و می تواند تاثیر بسیار زیادی در بچه دارشدن آنان بگذارد رژیم غذایی نادرست و رعایت نکردن رژیم غذایی صحیح و سالم نقش مهمی در فرزنددارشدن آنان دارد!

محققان می گویند مردانی که رژیم های غذایی بد و یا مملو از چربی اشباع شده دارند، شانس پدر شدن خود را به نصف کاهش می دهند.

 دانشمندان هشدار داده اند که رژیم های فاقد ارزش غذایی با کاهش میزان باروری ارتباط دارد و چربی بیش از حد در این رژیم ها باعث پایین آمدن شمار اسپرم ها می شود.
گرچه تاثیر اضافه وزن در کاهش باروری افراد چاق در قیاس با افراد لاغر پیش از این هم مشخص شده بود، اما تحقیق جدید نشان می دهد حتی افراد لاغر در صورت مصرف حجم زیاد خوراکی های فاقد ارزش غذایی، به توان باروری خود آسیب می زنند.

سه مطالعه جدید که در یک کنفرانس باروری در آمریکا ارائه شد، نشان می دهد که مصرف زیاد خوراکی های چرب امکان باردار شدن زوج ها را کاهش می دهد و در موارد لقاح خارج از رحمی نیز موجب می شود جنین های ضعیف تولید شوند.
گروهی از محققان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد و بیمارستان جنرال ماساچوست، در یک مطالعه تاثیر مصرف چربی های ترانس را بر میزان باروری ۱۴۱ مرد که سعی می کردند از طریق لقاح خارج رحمی بچه دار شوند، بررسی کردند.
محققان متوجه شدند که میزان باروری در زوج هایی که مردان آنها بیشترین میزان چربی های ترانس را در رژیم های غذایی خود داشتند، در پایین ترین سطح قرار داشت.

براساس این تحقیق، مردانی که بهترین رژیم غذایی را داشتند، از ۸۳ درصد توان باروری برخوردار بودند، اما باروری مردانی که بدترین رژیم غذایی را داشتند و ۲۰ درصد کالری آنها از چربی های ترانس تامین می شد، ۴۷ درصد بود.
چربی های ترانس در مارگارین، کیک ها، بیسکویت ها و غذاهای رستورانی دیده می شود

منبع : پرشین وی

برچسب‌ها :

۰نظر ارسال شده است

ارسال نظر

شما هم نظری ارسال کنید

ارسال نظر

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

دیدن این مطالب نیز به شما توصیه میشود


کد وبگذار