پرشین گرند l عکس بازیگران l دانلود فیلم جدید l دانلود اهنگ جدید

زیباترین تفرجگاه اردبیل

2144715198192672841835815101711676717

روستای ییلاقی و زیبای اندبیل از توابع شهرستان شبستر، بخش صوفیان، در ۹ کیلومتری شمال شرقی صوفیان و ۴۰ کیلومتری تبریز قرار دارد. جایی که زیباترین تفرجگاه اردبیل لقب گرفته و خیلی از مسافران را در تابستان راهی این منطقه می کند.

اندبیل یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چله‌خانه بخش صوفیان شهرستان شبستر واقع شده‌است. اندبیل از شمال به روستاهای علینجق، زرقان، دره نودی (نوجه ده)، از شرق به کلاش و گروس، از غرب به روستای قره آغاج و جنوب غربی به شهر صوفیان محدود می‌شود.

20130727102531632_60

آب و هوای این روستا در تابستان معتدل و در زمستان سرد است. به همین دلیل این روزها فرصت خوبی برای سفر به اندبیل به شمار می رود. این روستا در منطقه کوهستانی و ییلاقی قرار دارد و وجود آب های معدنی و امنیت بالای منطقه، آن را محبوب گردشگران کرده است.

چشمه ناصر آب باغات باغچالار دره سی را تامین می‌کند و شاید همین خواص سرشار آب باعث شده است که باغچالار دره سی تبدیل به یکی از زیباترین چشم اندازهای منطقه و محل پرورش گیاهان داروئی و سبزیجات باشد

کجا بگردیم؟

آب معدنی چشمه ناصر در ۵ کیلومتری شمال روستای اندبیل قرار دارد که می گویند آب آن چندین برابر از آب معدنی کندوان مفیدتر است و در رفع سنگ کلیه، کمک به هضم غذا و درد معده و… تاثیر دارد. این چشمه از سنگ (قَیه) بیرون می‌آید و در تابستان‌ها بسیار خنک و در زمستان ها ولرم است. چشمه ناصر آب باغات باغچالار دره سی را تامین می‌کند و شاید همین خواص سرشار آب باعث شده است که باغچالار دره سی تبدیل به یکی از زیباترین چشم اندازهای منطقه و محل پرورش گیاهان داروئی و سبزیجات باشد.

20130727102531663_61

تفرجگاه اندبیل که بیشتر به چشمه میر عدیل (میرعدیل بولاغی) معروف است در پنج کیلومتری شرق مرکز شهرستان خلخال، در محدوده روستای اندبیل و در کوهپایه های تالش قرار گرفته و دارای بوته زارهای جنگلی و همجوار با استان گیلان و در میان قله های تماشایی از جمله عجم و پر از چمنزارها و چشمه سارهای پر آب و زلال واقع شده است. این منطقه سر سبز و زیبا یکی از بهترین گزینه های طبیعت گردانی است که می خواهند مسیر قدیمی و زیبای خلخال تا اسالم را با پای پیاده طی کنند.

آب چشمه میرعدیل بسیار گوارا و مطبوع است و بخاطر ظرفیت بالایی که دارد سرچشمه رودخانه ای با همین عنوان است که در پایین دست چشمه با ایجاد سد های مختلف و همچنین استخرهایی توسط اهالی، پرورش ماهی قزل آلا نیز در آن رونق دارد.

بد نیست بدانید که تفرجگاه اندبیل دو سال است که میزبان فستیوال سراسری بازی ها و ورزش های زمستانی است که در آن  از تمام استان های کشور برای شرکت در این جشنواره زیبا و مفرح نماینده حاضر می شود.

 

۰نظر ارسال شده است

ارسال نظر

شما هم نظری ارسال کنید

ارسال نظر

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

دیدن این مطالب نیز به شما توصیه میشود


کد وبگذار