پرشین گرند l عکس بازیگران l دانلود فیلم جدید l دانلود اهنگ جدید

شنای سوئدی در اتاق نشیمن بدون داشتن استخر

 

 

 

 

 

 

 

600830_173

شنای سوئدی در اتاق نشیمن بدون داشتن استخر

تمرینی مفید برای عضلات بالاتنه

شنای سوئدی یکی از حرکات تمرینات ورزشی است که ورزشکاران حرفه‌ای به خوبی با آن آشنایی دارند. شاید برای‌تان جالب باشد بدانید که علاوه بر ورزشکاران، نظامیان هم از این تمرینات زیاد استفاده می‌کنند و در گروه تمرینات بدنی آنها قرار می‌گیرد. البته گاهی هم از تمرینات ورزشی فراتر رفته و به عنوان یک تنبیه به‌کار می‌رود! با این وجود بهتر است کاربرد ارتشی آن را کنار بگذارید و به شنا سوئدی به عنوان یک ورزش موثر برای تقویت عضلات بدنی نگاه کنید.

حرکت شنا سوئدی در همه رشته‌های ورزشی یک تمرین عمومی به حساب می‌آید و جهت تقویت عضلات بالاتنه از آن استفاده می‌شود. در واقع انجام این شنا به شما کمک می‌کند عضلات سینه، سرشانه و پشت بازوها را تقویت کنید. اگر چند اصول کلی انجام این ورزش را بدانید لازم نیست که برای دنبال کردن آن حتما در باشگاه و کلاس‌های ورزشی حضور داشته باشید، بلکه در خانه با کمترین هزینه هم می‌توانید به تقویت عضلات بپردازید و بدون نیاز به وسایل گران قیمت ورزشی از مزایای ورزش خانگی بهره‌مند شوید. فقط باید کمی صبر و حوصله داشته باشید و به سرعت به دنبال کسب نتیجه دلخواه نباشید. حدود یک ماه طول می‌کشد تا عضلات تقویت شوند والبته استحکام و آمادگی جسمانی هم بهبود می‌یابد.

قبل از شروع بدانید

پیش از اینکه شنا را شروع کنید باید به چند نکته مهم دقت داشته باشید تا مرتکب اشتباهات رایج نشوید و تمرینات را به درستی به پایان برسانید. پس به این چند نکته دقت کنید.

بدن را صاف نگه دارید

شاید انجام حرکت شنا سوئدی در ابتدا کمی دشوار به نظر برسد اما نکته مهم این است که در اولین گام تلاش کنید بدن‌تان را در طول تمرین صاف نگه دارید و کمرتان گود یا خم نشود. پشت شما هم نباید گرد باشد. در واقع بدن باید به شکل یک خط ثابت به پایین بیاد.

به خودتان سخت نگیرید

در صورتی‌که جزو ورزشکاران آماتور هستید و در همان گام اول می‌خواهید شنا یاد بگیرید، به خودتان سخت نگرید. یک ارفاق برای شما وجود دارد و آن این است که هنگام انجام حرکات زانوهای خود را روی زمین قرار دهید و پاها را مانند خط کش صاف نکنید. به تدریج که قدرت بدن‌تان افزایش یافت در تلاش باشید تا پاها را کاملا صاف نگه دارید.

به زمین برخورد نکنید

در بخشی از حرکت باید دست‌ها را خم کرده و به سمت پایین حرکت کنید. در این مرحله به اندازه‌ای پایین بیایید که بالاتنه شما به زمین برخورد نکند. اگر روی زمین بخوابید و دوباره بلند شوید، حرکت را به درستی انجام نداده‌اید. هنگام پایین آمدن حرکت را با تمرکز انجام دهید و بدن خود را رها نکنید.

آرنج‌ها را آزاد نگه دارید

مراقب آرنج‌های‌تان باشید چون فشار زیادی را تحمل می‌کنند. از این رو سعی کنید در جابه‌جایی‌ها آرنج‌های‌تان را قفل نکنید. اگر آرنج‌ها قفل شود احتمال دارد در طولانی مدت به مفاصل آرنج‌ها فشار بیاید.

تعداد حرکات را به تدریج افزایش دهید

به شرایط بدنی خودتان توجه داشته باشید. در ابتدا هر تعداد که می‌توانید شنا انجام دهید. برای مثال ممکن است به این نتیجه برسید که می‌توانید در هر ست پنج‌بار شنا بروید. سپس به تدریج تعداد حرکات را افزایش دهید. پس از انجام هر ست کمی استراحت کنید (حدود ۳۰ ثانیه).

حواس‌تان به دم و بازدم باشد

در این مدل شنا باید به دم و بازدم توجه زیادی داشته باشید و حرکات را بر اساس تنفس‌تان تنظیم کنید. به این معنا که با دم به پایین بروید و وقتی بالا می‌آیید بازدم را انجام دهید. به این ترتیب اکسیژن‌رسانی به سلول‌ها بهتر انجام می‌شود و سرعت چربی‌سوزی افزایش می‌یابد.

حرکت شماره ۱: شنای سوئدی

600830_173 (1)

دست‌ها را روی زمین بگذارید، به‌طوری‌که بدن‌تان کاملا صاف باشد. کمرتان را گود نکنید. دست‌ها تقریبا به اندازه عرض شانه باز شود و در راستای سرشانه باشد. اگر حرکت برای‌تان دشوار است زانوها را روی زمین قرار دهید. در غیر این صورت پاهای‌تان را کاملا صاف کنید و نوک پنجه‌ها را روی زمین بگذارید. سپس آرنج را به طرفین خم کرده و به پایین بیایید. در این حرکت فشار روی عضلات سینه، سرشانه و پشت بازو وارد می‌شود.

600829_204

حرکت شماره ۲ : شنا با دست‌های نزدیک

600830_173

دست‌های خود را روی زمین قرار دهید و پاها را صاف کنید. نوک پنجه‌ها روی زمین باشد و زانو به زمین نرسد. حواس‌تان باشد که تمام بدن در یک راستا باشد. اگر حرکت برای‌تان دشوار است، در اینجا هم می‌توانید زانوها را روی زمین بگذارید. سپس آرنج خود را خم کرده و به پایین بیایید. وقتی فاصله دست‌ها کم است، قسمت داخلی سینه و پشت بازو بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرد.

600829_204

حرکت شماره ۳ : شنا روی دست با ایجاد ارتفاع

600832_682

روی دست‌ها قرار‌ بگیرید. در حالی که یک دست خود را روی استپی با ارتفاع ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر قرار داده‌اید، پاهای‌تان را صاف کنید به‌طوری‌که بدن کاملا در یک راستا قرار گیرد. در اینجا هم به مبتدی‌ها توصیه می‌شود اگر حرکت برای‌شان دشوار است، زانوها را روی زمین قرار دهند. در حالی که به پایین می‌آیید آرنج‌تان را خم کنید. ضمن پایین آمدن عمل دم را انجام داده و وقتی بالا می‌روید بازدم را انجام دهید. حرکت را برای دست دیگر تکرار کنید.

600833_770

حرکت شماره ۴ : شنا با توپ

600834_962

با شکم روی توپ قرار‌ بگیرید و روی دست‌ها راه بروید تا اینکه توپ به زیر ساق شما برسد. سپس با آرنج خم بالاتنه خود را به زمین نزدیک کنید. مراقب باشید بدن همچنان در یک راستا قرارگیرد. سپس دست‌ها را صاف کنید و به بالا بیایید. می‌توانید این حرکت را با قرار دادن پا روی ارتفاع محکمی مانند یک نیمکت انجام دهید. به‌طور کلی در حرکت‌های شنا سوئدی اگر پاهای شما بالاتر از بدن باشد، به قسمت بالایی بدن فشار بیشتری وارد می‌شود.

600835_220

حرکت شماره ۵ : شنا روی زمین با یک پا

600830_173 (1)

روی دست‌ها و زانوهای خود قرار بگیرید. پای راست خود را به سمت عقب صاف کنید و پای دیگر را موازی زمین قرار دهید. با حفظ همین حالت با دو دست آرنج خود را خم کنید و به پایین بیایید. در این حرکت ترکیبی علاوه بر بالاتنه، عضلات پایین تنه هم تحت تاثیر حرکت قرار می‌گیرند. سپس این حرکت را برای پای چپ تکرار کنید.

600831_719

حرکت شماره ۶ : شنا روی زمین به شکل T

مانند حرکات قبل در حالت اولیه شنا قرار‌گیرید و به سمت پایین بیایید. سپس دست راست خود را از زمین جدا کنید و به صورت عمودی به بالای سر برده، حالت T به خود بگیرید. چند ثانیه در این حالت بمانید. سپس یک حرکت کامل دیگر شنا را انجام دهید و همین حرکت را با دست چپ تکرار کنید.

600839_818
برچسب‌ها :

۰نظر ارسال شده است

ارسال نظر

شما هم نظری ارسال کنید

ارسال نظر

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

دیدن این مطالب نیز به شما توصیه میشود


کد وبگذار