پرشین گرند l عکس بازیگران l دانلود فیلم جدید l دانلود اهنگ جدید

عبدالله عبدالله: تقلبی واضح صورت گرفت/ کرزای مقصر است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از تقلب گسترده در انتخابات افغانستان انتقاد و حامد کرزای را مسئول بحران در این کشور معرفی کرد.

به گزارش سرویس بین‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ عبدالله عبدالله درگفتگویی زنده با این شبکه تلویزیونی درباره مناقشه مربوط به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت: آنها نتایج اولیه را اعلام کردند بدون آنکه تعرفه های تقلبی  و صندوق های تقلبی را از شمارش کنار بگذارند. نیمی از تعرفه هایی که مورد استفاده قرار گرفتند براساس معیارهای استاندارد انتخابات آزاد و منصفانه، مشکوک هستند. درخواست من این بود که این تعرفه‌ها و صندوق‌های مشکوک کنار گذاشته شوند و سپس بقیه ی آراء شمرده  شوند.اکنون باید بگویم که یک بن‌بست پدید آمده است و ما راضی نخواهیم بود مگر اینکه آراء به درستی اعلام شوند. براساس نتایج ، میزان حضور مردم در انتخابات بیش از هشت میلیون نفر اعلام شده است که دست کم می‌توان گفت رقمی اغراق شده است.
 
وی افزود: از گوشه و کنار کشور از من درخواست شده است که دولت اعلام کنم و تشکیل دهم نه اینکه دولت موازی تشکیل دهم . من از مردم افغانستان خواسته‌ام که چند روزی به من فرصت بدهند تا در این باره فکر کنم و ببینم که چگونه می‌توان از این بحران خارج شد؟ این بحران ناشی از نگرش غیرمسئولانه حامد کرزای و کمیسیون انتخابات و تیم رقیب است اما ما تا آخر، مسئولانه اقدام خواهیم کرد و در مورد حقوق مردم مصالحه نخواهیم کرد.
 
عبدالله عبدالله گفت: متاسفانه رئیس جمهور کرزای مقصر است. وی طبق آنچه که به مردم افغانستان قول داده بود بی طرف  نماند . 
 
وی افزود: میلیون‌ها رأی تقلبی وارد صندوق‌ها شد. در برخی استان‌ها شمار رأی‌دهندگان با کل جمعیت آن استان برابر شد. تقلب نظام‌مند به نفع او رخ داد.اینگونه اقدامات بود که کشور را به این وضعیت رساند. او باید پیشتر مسئولانه عمل می کرد و وارد بازی تقلب نمی شد.
 
عبدالله عبدالله در پاسخ به این پرسش که آیا با جان کری وزیر امور خارجه ی آمریکا دیدار خواهد کرد یا خیر گفت: البته که دیدار می کنم. ما نه تنها در روزهای آینده دیدار می کنیم بلکه من در دو روز گذشته با جان کری گفتگو کردم. من امروز صبح تماس تلفنی رئیس جمهور اوباما را دریافت کردم. همه نگرانند. همه درک می کنند که تقلب گسترده صورت گرفت. همه درک می کنند که ضرورت کنار گذاشتن تعرفه های تقلبی وجود دارد. احتمال بحران وجود دارد اما تا جایی که به من مربوط  می‌شود ما مسئولانه عمل خواهیم کرد.

۰نظر ارسال شده است

ارسال نظر

شما هم نظری ارسال کنید

ارسال نظر

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

دیدن این مطالب نیز به شما توصیه میشود


کد وبگذار