پرشین گرند l عکس بازیگران l دانلود فیلم جدید l دانلود اهنگ جدید

علی خودسیانی حندوانه را از برترین برنامه های تلویزیون…

410151_128

علی خودسیانی حندوانه را از برترین برنامه های تلویزیون…

علی خودسیانی در گفت‌وگویی ابتدا درباره‌ی سریال در حال پخش «کیمیا» گفت: از همان قسمت اول که سریال «کیمیا» را دنبال کردم به نظرم تا به حال خوب نبوده و مشکل اساسی‌اش فیلمنامه است که کمی شعاری طراحی شده است و این اتفاق خوبی نیست؛ چراکه وقتی فیلمنامه با شعار همراه باشد، توهین به مخاطب است. همچنین جبهه‌گیری‌ها در این مجموعه خیلی کلیشه‌ای است و گویا شخصیت واقعی ندارد و همه بازیگران به شکل تیپ طراحی شده‌اند؛ این در حالی است که وقتی درام با تیپ پیش می‌رود اتفاق خوبی نیست. متاسفانه یا خوشبختانه شعور تماشاگران حال حاضر با تماشاگران دهه ۶۰ و ۷۰ خیلی فرق کرده و دیگر کلیشه را نمی‌پذیرند.

وی در ادامه همین مطلب بیان کرد: گویا فیلمنامه «کیمیا» کمی ساده‌انگارانه نوشته شده است؛ البته آقای جواد افشار- کارگردان این مجموعه – معتقد است که داستانش رفته رفته خوب می‌شود اما من فکر می‌کنم آنچه که در آینده و در قسمت‌های بعد باعث جذب مخاطب می‌شود، شاید جذابیت‌های بصری‌ باشد؛ چراکه وقتی شروع فیلمنامه ضعیف باشد نمی‌توان بعدها فیلمنامه را نجات داد، بنابراین بعید می‌دانم این سریال در ادامه هم بتواند خیلی مخاطبان را به خود جذب کند.

او ادامه داد: آنچه که تا به حال از سریال «کیمیا» دیدم، به نظر می‌رسد که فیلمنامه کشداری دارد و بر اساس تیپ‌سازی پیش رفته است نه شخصیت‌پردازی؛ چراکه هیچ دیالوگ شاخصی ندارد و همه‌ی تیپ‌ها خط‌کشی‌شده هستند؛ به عنوان مثال حتی در چهره‌پردازی‌ها هم این خط کشیِ تیپ‌ها رعایت شده است، یعنی شخصیت‌های مثبت سریال زشت و اخمو هستند و شخصیت‌های منفی خوش‌تیپ و زیبا هستند.

این منتقد سپس درباره سریال طنز «آقا و خانم سنگی» که پخش آن اخیرا در شبکه سه به پایان رسیده است، اظهار کرد: به نظرم این مجموعه نهایتا در حد یک طرح بوده و بهتر بود یک تله‌فیلم از آن ساخته می‌شد. گنجایش «آقا و خانم سنگی» در حد یک کار ۹۰ دقیقه‌ای بود و باز هم فکر می‌کنم مشکل اصلی این سریال نداشتن قصه بود؛ اینکه یکسری آدم دور هم جمع شوند و به هم متلک بیندازند و بخندند. سریال «آقا و خانم سنگی» در حد یکسری آیتم بود که می‌توانست در کنار هم چیده شود و به نظرم اگر در ۹۰ دقیقه خلاصه می‌شد تماشاگر بیشتر جذب آن می‌شد.

خودسیانی همچنین درباره‌ی برنامه «خندوانه» رامبد جوان گفت: به نظرم «خندوانه» فعلا بهترین برنامه تلویزیون شناخته شده است. اصولا برنامه‌های تلویزیون بر اساس میزان جذب مخاطب سنجیده می‌شوند و تا به حال مردم «خندوانه» را دوست داشتند. به نظرم «خندوانه» یک جریان ساخته است؛ چراکه حتی یک بچه چهار ساله هم دیالوگ‌های «خندوانه» را تکرار می‌کند، به همین خاطر به این نتیجه می‌رسیم که این برنامه تاثیرپذیری خوبی داشته، به ویژه بخش مسابقه خنداننده برتر که به نظرم یک اتفاق بزرگ در تلویزیون است؛ چراکه تا به حال ما در تاریخ تلویزیون این اتفاق نیفتاده بود که به یک برنامه تلویزیونی حدود پنج میلیون پیامک بفرستند، حتی برنامه «نود» هم که پربیننده‌ترین برنامه تلویزیون است در حد چهار میلیون پیامک داشته است.

وی ادامه داد: خنداندن مردم در این مملکت خیلی سخت است اما برنامه «خندوانه» بدون اینکه به کسی توهین کند، مردم را می‌خنداند. اکنون این برنامه به علت فرا رسیدن ماه محرم رو به اتمام است ولی امیدوارم بعد از محرم ادامه پیدا کند. همچنین امیدوارم مدیران تلویزیون از برنامه‌های موفقی همچون «خندوانه» حمایت کنند، البته ناگفته نماند که مشخص است دوستان در «خندوانه» دستشان باز است؛ به عنوان مثال این اولین باری است که یک مجری با شلوار جین برنامه اجرا می‌کند، این اتفاق خیلی خوب است. امیدوارم این حمایت‌ها ادامه داشته باشد.

خودسیانی در پایان اعلام کرد: در حال حاضر پنج الی شش فیلمنامه در قالب سریال برای تلویزیون در دست نگارش دارم اما فعلا در صف انتظار هستیم و مشخص نیست که چه شود. امیدوارم هر چه زودتر مشکلات مالی سازمان صداوسیما هم حل شود تا تکلیف کارهای ما هم مشخص شود.

منبع : خبر نو

۰نظر ارسال شده است

ارسال نظر

شما هم نظری ارسال کنید

ارسال نظر

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

دیدن این مطالب نیز به شما توصیه میشود


کد وبگذار