پرشین گرند l عکس بازیگران l دانلود فیلم جدید l دانلود اهنگ جدید

عکس اسکناس ۵ هزار تومان جدید

عکس اسکناس ۵ هزار تومان جدید

عکس اسکناس 5 هزار تومان جدید با سر در دانشگاه تهران,عکس پنج هزار تومانی جدید,عکس پول جدید 5000 تومانی,جدیدترین طرح پول 5 هزار تومانی,عکس,عکس اسکناس جدید 94

عکس اسکناس 5 هزار تومان جدید با سر در دانشگاه تهران,عکس پنج هزار تومانی جدید,عکس پول جدید 5000 تومانی,جدیدترین طرح پول 5 هزار تومانی,عکس,عکس اسکناس جدید 94.

عکس اسکناس ۵ هزار تومان جدید

.

بانک مرکزی اسکناس جدید ۵ هزارتومانی را با طرح سر در دانشگاه تهران رونمایی کرد.

.

.

 

.

 

.

.


.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسکناس ۵ هزار تومانی با عکس سردر دانشگاه تهران در مراسم هشتادمین سال تصویب قانون تاسیس این دانشگاه رونمایی شد.

.

1608613

.

در طراحی این اسکناس، از دو دهنه میانی از ۴ دهنه سر در دانشگاه تهران استفاده شده است. در پایین سر در، تصویری از نقوش اسلیمی برگرفته از معماری ایرانی – اسلامی به کار رفته است.در میان فضای خالی دو سر در، بیت معروف «‌توانا بود هر که دانا بود، ز دانش دل پیر برنا بود» از حکیم ابوالقاسم فردوسی به همراه ترجمه لاتین آن نقش بسته که توسط استاد جلیل رسولی خوشنویسی شده است.

.

10846176_963805670298352_6856909536460616128_n

.

همچنین در تصویر پس زمینه سر در، نمادهایی از علوم ریاضیات، پزشکی، شیمی و فیزیک جهت تبیین و روشن تر کردن نقش دانشگاه تهران به عنوان مرجع و نماد علمی کشور قرار داده شده است.ابعاد این اسکناس ۷۹×۱۶۶ میلی متر می باشد و تمام ویژگی‌های امنیتی لازم در طراحی و چاپ آن لحاظ شده است. پس از رونمایی اسکناس جدید ۵۰ هزار ریالی، سعی و تلاش کارکنان سازمان تولید اسکناسی و مسکوک بانک مرکزی بر آن است که این اسکناس در بهار سال ۱۳۹۴ انتشار یابد.

.


.

۰نظر ارسال شده است

ارسال نظر

شما هم نظری ارسال کنید

ارسال نظر

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

دیدن این مطالب نیز به شما توصیه میشود


کد وبگذار