پرشین گرند l عکس بازیگران l دانلود فیلم جدید l دانلود اهنگ جدید

عکس العمل محمدرضا شریفی نیا به منتقدان معمای شاه

images (1)

عکس العمل محمدرضا شریفی نیا به منتقدان معمای شاه

در بخشی از این گفت‌وگو او با اشاره به روایت محمدرضا ورزی کارگردان این سریال اظهار داشت: «قرآن می‌گوید بشارت باد بر کسانی که تمام قول‌ها را می‌شنوند و از بین آنها بهترین را برمی‌گزینند. این درباره مشرکانی‌ست که آن زمان درباره پیامبر سخن می‌گفتند. از این آیه ما امروز می‌توانیم چنین استنباط کنیم که باید تمام حرف‌ها را بشنویم و بعد با مراجعه به عقل خود درباره آن تصمیم بگیریم.»

او افزود: «شما گفتید درباره بعضی از شخصیت‌ها وثوق تاریخی وجود ندارد، خب آقای ورزی و تیم تحقیقاتی‌اش رفته‌اند و این روایت را از این شخصیت‌ها ارائه داده‌اند، شما می‌توانید بروید و روایت‌های دیگر را هم بخوانید.»

این بازیگر ادامه داد: «حضرت علی می‌گوید حرف‌ها را بزنید و بحث‌ها را رو کنید.بعد از این کار حقیقت از میان همین حرف‌ها و بحث‌ها آشکار می‌شود. نمی‌شود درباره شخصیت‌های تاریخی حکم قطعی صادر کرد. همین الان در ارتباط با یک موضوعی که ماجراهای امروز جامعه ماست و این اختلاف را در جامعه به وجود آورده هر کسی از ظن خودش به آن نگاه می‌کند.

شما به من می‌گویید چرا فلان کار را کردی؟ من می گویم چرا شما فلان کار را نکردید؟ درباره هر موضوعی ممکن است هر بار حرفی زده شود. امروز اینجا تقلب شده یا نشده، یک جا پیامبر غدیر خم را مطرح می‌کند، یک جا هم می‌گویند مردم خودشان باید رهبر را انتخاب کنند. خب شما یا تاسی به حرف پیامبر می‌کنی، یا این موضوع را نفی می‌کنی. خب باید درباره همه این‌ها تحقیق کرد. همین در تاریخ ما باعث بحث و جدل و اختلاف بین شیعه و سنی است. چند سال از این اتفاقات گذشته؟ مگر حل شده؟ ولی درباره‌اش می‌توان بحث کرد.»

شریفی‌نیا اما در پاسخ به این پرسش که وقتی روایات متفاوت یا مخالف از یک اتفاق اجازه یا توانایی بروز و ظهور ندارند چطور می‌توان به حقیقت دست پیدا کرد؟ گفت: «این تقصیر من نیست. چرا باید ما فحش بخوریم؟ من به شدت مخالف این هستم که نظرات مخالف پخش نشود.

من می‌گویم حتی اگر پخش نمی‌شود، من وظیفه دارم که بروم و بخوانم. من هم موافقم که آن روایت مخالف پخش شود، من می‌گویم اگر آقای حاتمی کیا آمدند یک فیلم ساختند به نام «گزارش یک جشن» یا آقای امیریوسفی «آشغال‌های دوست‌داشتنی» را ساخته است یا آقای درمیشیان «عصبانی نیستم» را ساختند، این فیلم ها باید اکران شود.»

بازیگر سریال «امام علی (ع)» ادامه داد: «من درباره قوانین اسلامی یک عقیده دارم و آن این است که این قوانین به مثابه یک ساختمان بتونی بسیار محکم است به شکلی که تمام نظرات مخالف در برابر آن به اندازه سنگ ریزه هستند.

اگر شما قبول داشته باشی که ایدئولوژی محکمی داری، نباید از این سنگ‌ریزه‌ها بترسی وگرنه از یک صدای کوچک هم ممکن است دچار هراس بشوی. چرا باید بترسیم؟ چرا نباید بگذاریم نظر مخالف مجال ظهور داشته باشد؟ مگر در زمان پیامبر (ص)فقط ایشان بودند که حرف می‌زدند؟ مشرکین بدترین حرف‌ها را می‌زدند ولی آنهایی که پیامبر (ص) را انتخاب کردند، راه رستگاری را طی کردند و انتخاب دیگران باعث شد تا در ضلالت بیافتند.»

منبع :خبر نو

۰نظر ارسال شده است

ارسال نظر

شما هم نظری ارسال کنید

ارسال نظر

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

دیدن این مطالب نیز به شما توصیه میشود


کد وبگذار