پرشین گرند l عکس بازیگران l دانلود فیلم جدید l دانلود اهنگ جدید

عیوب چشم و ابروهای‌تان را خودتان بگیرید

هر چشم و ابرویی در نوع خود زیباست اما اکثرما به دنبال چشم‌های دوچندان زیبا هستیم که با کمی آرایش جلوه ویژه‌ای به ظاهرمان بدهد اما اگر بخواهید عیب‌های‌تان را بپوشانید و زیبایی‌تان را چند برابر کنید به آرایشی حرفه‌ای و در عین حال ساده نیاز دارید. با روش‌های زیر می‌توانید حالت دلخواه خود را به چشم‌های‌تان هدیه کنید. چشم‌های شما کانون چهره شما هستند و آرایش آنها ارتباط مستقیم به حالت و رنگ چشم‌تان دارد. قبل ازهر اقدامی ابتدا به چشم‌های خود مقابل آینه خوب نگاه کنید تا بتوانید خط پلک خود را پیدا کنید. این خط را به عنوان یک نقطه کوچک فرضی در نظر بگیرید و هر وقت قصد دارید خط چشم بکشید اول از همه حواس‌تان باشد که خط چشم شما نباید از این خط بالا بزند و در نهایت باید روی این خط باشد، اگر هنگام خط چشم کشیدن آن را رد کنید، خط چشم‌تان شکسته به نظر خواهد رسید.

چشم‌های خیلی درشت

آرایشی حرفه‌ای, آرایش چشم

اگر چشمان شما درشت است، اول از همه اینکه خط چشم پهن برای شما بهترین انتخاب است. همچنین توصیه می‌کنیم داخل چشم را سیاه کنید. وقتی داخل چشم سیاه شود، چشم کوچک‌تر و گردتر جلوه می‌کند ولی اگر چشمانی از حدقه بیرون‌زده دارید پیشنهاد می‌کنیم پشت چشم را یک خط چشم پهن بکشید، در ضمن از سایه تیره نیز به عنوان مکمل استفاده کنید چون سایه تیره بیرون‌زدگی را می‌پوشاند. وقتی تیرگی‌های پشت چشم زیاد شود، چشم فرورفته‌تر جلوه می‌کند. چیزی که آرایش چشم برای چشم‌های درشت و بزرگ را حساس می‌کند این است که شما باید طوری آرایش کنید که چشمان‌تان بزرگ‌تر به نظر نرسد و ترکیب مناسبی از صورت شما باشد. با کشیدن یک ریمل منظم و پر کردن ابرو می‌توانید بزرگ و درشت بودن چشم خود را با آرایش کم‌اثر کنید. خط چشم سیاه به دلیل تیره بودن سبب محدود کردن ناحیه چشم شده و چشم‌ها را ریزتر نشان می‌دهد.

 

اگر چشمان ریزی دارید

آرایشی حرفه‌ای, آرایش چشم

برای درشت جلوه کردن چشم‌ها بهتر است هم بالای چشم خط بکشید و هم پایین آن، چون به طور کلی وقتی خط چشم پایین را بکشید چشم‌ها درشت‌تر جلوه می‌کنند. یک روش دیگر برای بزرگ‌تر نشان دادن چشم‌ها استفاده از خط چشم سفید است. داخل پلک پایین‌تان را با مداد سفید خط بکشید. حتما از یک مداد نرم استفاده کنید تا پلک‌تان آسیب نبیند. برای اینکه داخل چشم‌تان روشن‌تر شود می‌توانید در قسمت گوشه پلک‌تان هم از این مداد استفاده کنید. استفاده از ریمل در مژه‌های پایین چشم هم باعث می‌شود که چشم‌ها بزرگ‌تر به نظر برسند. البته نکته مهم این است که چطور به مژه‌های پایین ریمل بزنید. اول مژه‌های پلک بالایی را ریمل بزنید بعد بدون اینکه فرچه ریمل را دوباره داخل ظرف ریمل وارد کنید، مژه‌های پایین را هم ریمل بزنید. فرچه ریمل‌تان را عمودی نگه دارید و روی مژه‌های پلک پایین‌تان عقب و جلو ببرید. یکی از ساده‌ترین راه‌ها هم برای بزرگ‌تر نشان دادن چشم‌ها، فر کردن مژه‌ها به وسیله فرمژه است. خط چشم‌های به رنگ‌های زیتونی، نیلی و قهوه‌ای هم گزینه‌های مناسبی برای درشت‌تر نشان دادن چشم‌ها هستند.

چشم گردها

آرایشی حرفه‌ای, آرایش چشم

شما باید نیمه ابتدایی چشم را خطی بسیار باریک بکشید و بعد به مرور تا انتها آن را پهن کنید. در ضمن بهتر است گوشه خارجی چشم را بکشید تا چشم کشیده‌تر به نظر برسد و گردی آن را بپوشاند. برای اینکه اینگونه چشم‌ها کشیده‌تر به نظر برسند سایه و خط چشم را باید تا بعد از گوشه خارجی چشم نیز ادامه دهید و برای زیباتر شدن چشم، گوشه چشم را خوب ماساژ دهید.

از بین بردن فاصله کم یا زیاد چشم‌ها از هم

آرایشی حرفه‌ای, آرایش چشم

اگر چشمان شما بیش از اندازه طبیعی از هم فاصله دارند بهتر است از خط چشم‌های گوشه‌دار استفاده کنید، یعنی خط چشم از گوشه داخلی چشم بیرون بیاید. این کار باعث می‌شود فاصله میان چشم‌های شما کمتر خودش را نشان دهد چون خط چشم این فاصله را می‌پوشاند. خط چشم خود را نازک بکشید و حتما خط قسمت گوشه  داخلی چشم خود را ادامه دهید و کمی به سمت لبه‌های بینی نزدیک کنید تا فاصله چشمان‌تان کمتر دیده شود و در صورت تمایل می‌توانید خط چشم برای پلک پایینی خود نیز بکشید.
حتما گوشه داخلی چشم‌های خود را سایه تیره بزنید تا با این کار فاصله چشم‌های شما کمتر دیده شود. برای سایه زدن قسمت مرکزی و بیرونی چشم خود از رنگ‌های روشن استفاده کنید و سعی کنید برای قسمت مرکزی چشم خود از رنگ‌های براق استفاده کنید. مژه‌های  بالا و پایین چشم خود را ریمل بزنید زیرا باعث کمتر دیده شدن فاصله چشمان شما می‌شود و در آخر ابروهای خود را با مداد ابرو کمی به هم نزدیک کنید تا این کار باعث کمتر دیده شدن فاصله بین چشمان شما شود.

آرایشی حرفه‌ای, آرایش چشم

اگر چشمانی نزدیک به هم دارید نباید خط چشم‌تان را از ابتدا بکشید. بهتر است از خط چشم نیمه استفاده کنید و بیشتر روی انتهای چشم کار کنید یعنی از نیمه پایانی یا یک‌سوم انتهایی آن خط چشم بکشید تا فاصله بین چشم‌ها بیشتر جلوه کند. همچنین می‌توانید برای فاصله دادن به چشم‌ها برای گوشه داخلی چشم تا میانه پلک از یک سایه کمرنگ استفاده کنید و مقدار کمی از نوع تیره‌تر را در قسمت میانی و به سمت خارج پلک به کار برده و به خوبی در بخش میانی آنها را یکدست کنید.

 

دوای چشمان مایل به پایین با پلک‌های افتاده

آرایشی حرفه‌ای, آرایش چشم

اگر چشمانی دارید که به سمت پایین متمایلند، باید توجه داشته باشید که برای بالا بردن پلک‌های‌تان از یک سایه مناسب استفاده کنید. خط چشم باریکی از ابتدای چشم کشیده و از قسمت میانی چشم آن را به سمت بالا متمایل کنید. سپس ریمل زده و مژه‌های انتهای چشم را بیشتر ریمل بزنید. همیشه ابروی خود را به حالت قوس‌دار بردارید و انتهای ابروی خود را کمی کوتاه کنید، سپس ابروی خود را رو به بالا و به سمت پیشانی مداد بزنید تا ابروی‌تان حالت کشیده به خود گیرد. در قسمت بیرونی چشم خود یک مثلث با سایه کرم و قهوه‌ای که مخلوط کرده‌اید بکشید و آن را رو به بالا و به سمت پیشانی کمی محو کنید. قسمت پایین چشم خود را مداد قهوه‌ای بکشید. پشت چشم خود را سایه روشن بزنید.

گوشه داخلی چشم خود را سایه مرواریدی یا صدفی رنگ بزنید و برای مژه‌های خود از ریمل دو رنگ سیاه و سفید استفاده کنید. برای زیباتر شدن این چشم ها، باید خط چشم خود را ضخیم بکشید و انتهای خط چشم را در انتهای چشم خود کمی به سمت بالا و به طرف ابروهای‌تان بکشید و همچنین سایه‌ای که می‌زنید باید در انتهای چشم‌های شما به طرف بالا یعنی به سمت ابروهای‌تان کشیده شود.

 برطرف کردن گودرفتگی چشم‌ها

آرایشی حرفه‌ای, آرایش چشم

حلقه سیاه دور چشم را می‌توان با استفاده از کرم پودر ترمیمی پوشاند. در آرایش ترمیمی و تکمیلی، حلقه‌های دور چشم پلک‌ها و اطراف چشم را زمانی که تیره و گود رفته هستند روشن‌تر کنید و در حالتی که پف کرده‌اند برای پوشاندن این پف، ابتدا روی آن را با پودر تیره‌تر و اطراف آن را با پودر روشن بپوشانید و به دقت پودر را پخش می‌کنیم تا مرزی ایجاد نشود.

شما به هیچ وجه نباید داخل چشم‌ها یا اطراف آنها را سیاه کنید چون چشم‌های‌تان خیلی ریز و گودرفته‌تر جلوه خواهند کرد. بهترین حالت برای شما یک خط چشم باریک و ظریف است، البته سایه‌های روشن هم به این هدف شما کمک می‌کنند؛ سایه‌های روشنی که تفاوت خیلی زیادی با رنگ پوست شما نداشته باشند. سایه را از داخل پلک به سمت خارج بکشید و مطمئن شوید که قسمت وسط سایه حتما رنگ روشن داشته باشد.

ریمل بزنید

آرایشی حرفه‌ای, آرایش چشم

از یک سایه رنگ متوسط برای پوشاندن چین روی استخوان زیر ابرو استفاده کنید. از گوشه بیرونی چین شروع کنید و سایه را با حرکتی جارو مانند (مثل حرکت برف پاک کن ماشین) به سمت گوشه درونی چین (نزدیک‌بینی) بمالید. آنقدر این کار را تکرار کنید تا رنگ کاملا با پوست مخلوط شود. اگر دوست دارید می‌توانید دو رنگ مختلف را با هم مخلوط کنید تا رنگ دلخواه‌تان ایجاد شود.

آرایشی حرفه‌ای, آرایش چشم

منبع:مجله زندگی ایده آل

 

۰نظر ارسال شده است

ارسال نظر

شما هم نظری ارسال کنید

ارسال نظر

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

دیدن این مطالب نیز به شما توصیه میشود


کد وبگذار