پرشین گرند l عکس بازیگران l دانلود فیلم جدید l دانلود اهنگ جدید

معجزه عسل برای کاهش وزن

عسل از جمله مواد خوراکی است که برای سلامتی فواید زیادی دارد که یکی از مهم‌ترین آنها کمک به کاهش وزن است.

به گزارش ایسنا، طبق بررسی‌های انجام شده مصرف یک قاشق غذاخوری عسل پیش از خواب در کنار یک رژیم غذایی سالم تاثیر بیشتری بر کاهش وزن دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که مواد خوراکی حاوی مقادیر قابل توجهی قند فروکتوز مانند عسل علاوه بر آن که بنیه فرد را تقویت می‌کنند خاصیت چربی‌سوزی نیز دارند. به علاوه عسل مانند یک محرک سوختی کبد را وادار به تولید گلوکز می‌کند. این حجم از گلوکز مقدار قندخون را در مغز بالا نگه داشته و آن را وادار می‌کند که دستور آزاد شدن هورمون‌های چربی‌سوز را به بدن مخابره کند.

به گفته پزشکان برای آن که رژیم غذایی حاوی عسل کارآیی بیشتری داشته باشد آن را در رژیم غذایی روزانه جایگزین شکر کنید. همچنین اضافه کردن سه قاشق غذاخوری عسل به آب گرم و خوردن آن پیش از خواب و انجام فعالیت‌ بدنی کافی در کاهش وزن تاثیرگذار است. پزشکان معتقدند وقتی که عسل پیش از خواب مصرف شود بدن در ساعت‌های اولیه خواب، فرآیند چربی‌سوزی را شروع می‌کند.

البته توجه به این نکته ضروری است که برای بهره‌مند شدن از تاثیر عسل بر کاهش وزن، مصرف آن به تنهایی کافی نیست بلکه برای رسیدن به نتیجه مطلوب اقدامات دیگری چون جایگزین کردن عسل به جای شکر در رژیم غذای روزانه، حذف تنقلات غیرمفید از وعده‌های غذایی، مصرف کربوهیدرات‌های غیرفرآوری شده، مصرف به اندازه پروتئین‌ها و میوه‌ها به اندازه‌ای که باعث افزایش قندخون نشود، ضروری است.

منبع : tabnak.ir

۱ نظر ارسال شده است

ارسال نظر

شما هم نظری ارسال کنید

ارسال نظر

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

دیدن این مطالب نیز به شما توصیه میشود


کد وبگذار