پرشین گرند l عکس بازیگران l دانلود فیلم جدید l دانلود اهنگ جدید

نقش متفاوت مرجانه گلچین در نفس گرم + مصاحبه

images (1)

نقش متفاوت مرجانه گلچین در نفس گرم + مصاحبه

مرجانه گلچین در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سریال «نفس گرم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور که قرار است به زودی از شبکه یک سیما پخش شود، گفت: دیروز آخرین سکانس‌ های بازی من در این سریال به همراه حامد کمیلی تصویربرداری شد.

fa8-26

وی با اشاره به فضای جدی این سریال ادامه داد: حضور در این سریال به نوعی برگشت دوباره من به دهه ۶۰ بود. البته زمانیکه درباره این کار با من صحبت شد نمی دانستم چنین فضای جدی ای دارد، اواخر تعطیلات نوروز از دفتر سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده سریال با من تماس گرفته شد تا برای حضور در این اثر به آنجا بروم. آن زمان صحبت‌ ها مبنی بر این بود که سریال قرار است برای رمضان آماده شود و من اصلا فکر نمی‌کردم که این کار اینقدر جدی باشد، چون قبل از آن بیشتر در سریال‌های طنز بازی کرده بودم و فکر می‌کردم این کار هم اثری طنز با حال و هوای ماه رمضان است.

گلچین به نقش‌های طنز خود در این سال ها اشاره و عنوان کرد: بعد از مطالعه فیلمنامه متوجه شدم کار بسیار جدی است و محور اصلی سریال نقش ملیحه است که من آن را بازی کردم. بنابراین به آقای عسگرپور کارگردان سریال گفتم چگونه به سراغ من آمده‌ اند در حالیکه در این چند سال همیشه ایفاگر نقش‌ های طنز بودم، عسگرپور نیز همان سخن من را بیان کرد و گفت شاید الان وقتش باشد که رجعتی به دهه ۶۰ و نقش‌ های جدی آن زمان داشته باشم.

نقشی که هم جذاب بود و هم نگران کننده
بازیگر سریال «نفس گرم» درباره نقش خود در این اثر گفت: فکر می‌ کنم شخصیت ملیحه نه تنها برای من بلکه برای هر بازیگر دیگری جذابیت‌ های زیادی دارد. پیچیدگی‌ ها و فراز و فرودهای این شخصیت و همچنین ارتباط با دیگر شخصیت‌ ها در این مجموعه از جمله جذابیت‌ هایی است که هر کسی را به این نقش علاقه‌ مند می‌ کند.

وی اضافه کرد: شخصیت محوری این سریال خانم میانسالی به نام ملیحه است که باورها و اعتقادات مذهبی دارد و فراز و نشیب هایی که در زندگی دچار آنها می‌ شود اعتقاداتش را تحت‌الشعاع قرار می دهد.

بازیگر سریال طنز «بزنگاه» درباره نگرانی‌ های خود از بازی در سریال «نفس گرم» توضیح داد و یادآور شد: این نقش برای من هم جذاب بود و هم نگران‌کننده، من نگران بودم کسانی که پیش از این بازی‌ های تند و فعالیت های زیاد مرا در سریال‌های طنز دیده بودند، حالا قرار است اکت‌ هایی ببینند که ۱۸۰ درجه تغییر کرده‌ اند و از ریتمی کندتر و بازی‌ های کم حرکت‌ تری برخوردار شده‌ اند. به هر حال من چندین سال با چنین شیوه‌ هایی بازی کرده و به فعالیت زیاد و پویایی در نقش عادت کرده بودم، بنابراین بکارگیری شیوه جدید در این سریال برایم سخت بود.

بازیگر سریال «شمس العماره» درباره اینکه جدیت این نقش تا چه حد ممکن است از جذابیت بازی‌های وی بکاهد، گفت: جذابیت در بطن یک کار است، برای هر بازیگری داشتن یک فیلمنامه خوب اهمیت زیادی دارد؛ مولفه ای که اکنون در سریال ها کمتر دیده می شود.

نگرانی از شعاری شدن نقش ملیحه
گلچین به نگرانی دیگر خود از پذیرفتن و بازی نقش ملیحه اشاره و بیان کرد: یکی دیگر از نگرانی‌ های من در این سریال، شعاری شدن نقش ملیحه به عنوان یک خانم مجلسی بود. پذیرش اینگونه نقش‌ ها مثل این است که روی لبه تیغ راه بروید زیرا نقشتان می‌ تواند به شخصیتی شعارزده تبدیل شود. با این حال طی صحبت‌ هایی که با عسگرپور کارگردان این سریال داشتم، متوجه شدم که این خانم با روحیات مذهبی که دارد، قرار است شخصیتی کاملا زمینی باشد. او می‌تواند مثل هر شخص دیگری دچار غفلت، حسد و یا دیگر ویژگی‌های اینچنینی شود و این ابعاد انسانی باعث شد من نقش این خانم مذهبی را بدون نگرانی از شعارزدگی آن بازی کنم.

بازیگر سریال «شاهگوش» با اشاره به طراحی که می‌بایست برای نقش ملیحه داشته باشد، یادآور شد: با شناسنامه‌ای که آقای عسگرپور و آقای رضوی از این نقش در اختیار من گذاشتند و تجزیه و تحلیلی که نسبت به آن پیدا کردم، طراحی‌ هایی برای این شخصیت درنظر گرفتم. اولین مساله این بود که من می‌بایست از تمام بازی‌ های اکتیو و پویای خود که در مجموعه‌ های دیگر داشتم، صرفنظر می‌ کردم. البته آرزو داشتم زمانم بیشتر بود تا بهتر می‌ توانستم درباره شخصیتی که نقش وی را بازی می‌ کنم تحقیق کنم. به هر حال چنین شخصیت‌ هایی سخنور هستند، به خوبی به قرآن تسلط دارند و از جایگاه اعتقادی بالایی برخوردارند که آن را در طی سال‌ های متمادی به دست آورده‌ اند، مثل این که شما مراحلی را از دبستان تا دانشگاه طی کنید و من هم باید با تحقیق به این پروسه می رسیدم.

باید برای ساخت اثر حرفه‌ ای هزینه کرد و بها داد
گلچین با اشاره به کمک‌ هایی که از تهیه‌ کننده و کارگردان دریافت کرده است، گفت: از آنجایی که آقای عسگرپور و رضوی اطلاعات دینی خوبی دارند، دائم این اطلاعات را در اختیار من قرار می‌ دادند تا بتوانم شخصیت‌پردازی درستی از نقشم داشته باشم.

این بازیگر درباره سریال «نفس گرم» و ویژگی‌ های این سریال برای مخاطب، عنوان کرد: امیدوارم این سریال بتواند مخاطب را سرگرم کند. در حال حاضر تلویزیون کمتر خوراک خوبی برای مخاطبان دارد و بخشی از برنامه‌ها بی کیفیت هستند و این در حالی است که ما در دوره ای شاهد افزایش شبکه ها بوده ایم.

بازیگر سریال «نقطه سر خط» با اشاره به هزینه تولید سریال‌ ها عنوان کرد: البته باید به ظرفیت کارها هم نگاه کنیم. هر مجموعه‌ ای که تولید می‌ شود بنا به بضاعت مالی، زمان و امکاناتی که دارد می‌ تواند از کیفیت بالایی برخوردار باشد. اگر کارهای خود را عاشقانه و به دور از سهل‌انگاری انجام دهیم و با مردم صادق باشیم، آنها هم به جای ماهواره‌ ها پای سریال‌های خودمان می‌‌نشینند.

وی در پایان گفت: برای یک اثر خوب باید سرمایه‌ گذاری کرد، شاید روند طبیعی برای ساخت یک مجموعه ۳۰ قسمتی زمانی به اندازه یک سال باشد، اما ما گاهی می‌خواهیم یک سریال رمضانی را در ۲ ماه بسازیم. درحالیکه باید برای ساخت اثر حرفه‌ ای هزینه کرد و بها داد

منبع : بیتوته

برچسب‌ها :

۰نظر ارسال شده است

ارسال نظر

شما هم نظری ارسال کنید

ارسال نظر

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

دیدن این مطالب نیز به شما توصیه میشود


کد وبگذار