پرشین گرند l عکس بازیگران l دانلود فیلم جدید l دانلود اهنگ جدید

نکات مهم دوران نامزدی

هشدارهایی مهم به نامزدها
دوران نامزدری دوران خوشگذرانی نیست!!

 

ما برای خرید خانه یا اتومبیل دقت و تامل زیادی می‌کنیم اما بیشتر موارد برای ازدواج با کسی که قرار است یک عمر با او زندگی کنیم، شتاب نشان می‌دهیم و گاهی از زمان آشنایی تا خواستگاری و عقد فقط ۳-۲ هفته زمان در نظر می‌گیریم…
 خودتان قضاوت کنید آیا در این مدت زمان اندک می‌توان همسر آینده‌ را شناخت؟
برای ازدواج، آشنایی طولانی مورد نیاز است و منظور از طولانی،‌ حداقل ۶ ماه است. این ارتباط به معنای دیدارهای کوتاه‌مدت در پارک‌ یا کافی‌شاپ نیست. دیدارها باید عمیق‌تر و منطقی‌تر باشد و هر دو طرف نکته‌هایی را رعایت کنند که موارد زیر از مهم‌ترین آنها محسوب می شود.
۱ – به حس‌های خود در رابطه توجه کنید
خشمگین شدن، نداشتن ‌تمایل و بگومگو، علایم هشداردهنده ای هستند. شاید عده‌ای تصور کنند این حالت‌ها در یک رابطه طبیعی است و هر دو طرف به مرور به هم عادت می‌کنند و وضعیت بهبود می‌یابد اما دوره نامزدی با این فراز و نشیب نشانه آن است که قطعا در زیر یک سقف مشکلات تشدید خواهد شد.
۲ – دوره نامزدی دوره خوشگذرانی نیست
دوره نامزدی برخلاف تصور، دوره تفریح و خوشگذرانی نیست بلکه دوره دشوار آشنایی برای ثبت‌نام در یک زندگی چند ساله است.
۳ – نگران افزایش سنتان نباشید
یکی از مواردی که باعث می‌شود به خصوص خانم‌ها در دام ازدواج‌های بدون مطالعه بیفتند، افزایش سن است. آنها اغلب نگران‌ این هستند که سنشان افزایش یابد و تجربه نشان داده در سنین۲۹ و ۳۹ سالگی خانم‌ها روزهای سختی را می‌گذرانند زیرا وارد دهه دیگری از زندگی می‌شوند. در این دوره‌ها افراد زیادی با افسردگی و اضطراب به ما مراجعه می‌کنند و این حالت‌های روانی گاهی باعث می‌شود اقدام عجولانه‌ای انجام دهند و خود را در دام انتخاب اشتباهی بیندازند.
۴ – برای ازدواج ضرب‌الاجل تعیین نکنید
شناخت بین دو نفر نباید با ضرب‌الاجل باشد و ممکن است ۶ یا ۸ ماه یا بیشتر طول بکشد تا طرفین تا حدود زیادی مطمئن شوند انتخاب شایسته‌ای داشته‌اند.
۵ – صفات قابل‌تحمل و غیرقابل‌تحمل همدیگر را بشناسید
خطوط قرمز غیرقابل‌چانه‌زنی و غیرقابل‌مذاکره، خواسته‌هایی هستند که باید به اطلاع طرف مقابل برسد تا بداند در صورتی که از این خطوط قرمز عبور کند، زندگی به پایان خواهد رسید مثلا خط‌قرمز بعضی‌ها اعتیاد یا رابطه خارج از زندگی زناشویی است.
۶ – از آزارهای جسمی طرف مقابلتان چشم‌پوشی نکنید
اگر در دوران نامزدی از طرف مقابل متحمل آزار جسمی شدید، شک نکنید این مشکل دوباره تکرار خواهد شد. این زدن به معنای عصبانیت و خشم نیست و عذرخواهی نیز تغییری در ماهیت عمل ایجاد نخواهدکرد. در پس آن فرهنگ و ذهنیتی وجود دارد که به آن مرد یا زن اجازه دست‌درازی می‌دهد. البته ممکن است واکنشی‌ نشان دهید که طرف مقابل دیگر حرکت خود را تکرار نکند ولی فرهنگ و ذهنیت او را نمی‌توان تغییر داد.
۷ – آزارهای روانی را تحمل نکنید
اگر نامزدتان شما را آنگونه که هستید قبول ندارد و قصد دارد در رفتار شما تغییری ایجاد کند یا برایتان احترام قائل‌ نیست، تردید نکنید بعد از ازدواج و ورود به زندگی زناشویی رفتارش به هیچ‌وجه عوض نخواهد شد.
۸ – اولویت‌ها را مشخص کنید
در دوره نامزدی بررسی کنید اولویت نامزد شما کیست؟ شما در اولویت هستید یا پدر و مادرش و چقدر تحت‌کنترل آنهاست. آیا آنقدر بلوغ فکری و عاطفی پیدا کرده که از والدین خود جدا شود؟ این مشکل یکی از شایع‌ترین علت‌های جدایی و طلاق در ایران است. وابستگی جوان‌ها به خانواده‌ها مشکلات عدیده‌ای در زندگی زناشویی به وجود می‌آورد.
۹ – به او اطمینان دهید اولین فرد زندگی‌تان است
اگر صاحب فرزندی از ازدواج قبلی خود هستید، این حس را به طرف مقابل ندهید که فرزندتان از او مهم‌تر است. همسر آینده حتما باید حس کند اولین فرد در زندگی شماست و بچه‌ها علیه او نیستند تا بتواند اعتماد آنها را جلب کند. این میسر نیست مگر اینکه احترام او را حفظ کنید و فرزندانتان نیز از این قاعده پیروی کنند.
۱۰ – اگر طرف مقابلتان قبلا ازدواج کرده بوده، اجازه بخواهید با همسر قبلی دیدار کنید
اگر فردی که انتخاب کرده‌اید قبلا همسر داشته، از او اجازه بخواهید با همسر قبلی‌اش دیداری داشته باشید. ممکن است همسر سابق از روی غرض‌ورزی چیزهایی بگوید که با واقعیت مطابق نباشد ولی خیلی وقت‌ها هم اطلاعات مفیدی می‌دهد که باعث می‌شود با تامل بیشتری رابطه را دنبال کنید. به خصوص اگر شکاکی و بددلی جزو صفات فرد مقابل باشد زیرا این افراد در دوره نامزدی می‌توانند هنرمندانه شکاکی و بددلی خود را پنهان کنند و کسی هم متوجه نمی‌شود و فقط بعد ازدواج و عقد رفتارهای شکاکانه را بروز می‌دهند.
۱۱ – افکار و احساساتتان را بروز دهید
وقتی در دوره نامزدی حس می‌کنید افکار و احساساتتان مقابل نامزدتان مجال بروز ندارند و او همیشه به فکر تحمیل احساسات و افکار خود به شماست، خطر را جدی بگیرید. او ارزش‌های خود را درست می‌داند و از شما خواهد خواست مانند او فکر کنید.
۱۲ – از شبیه‌سازی پرهیز کنید
افرادی که همسرشان را به هر دلیلی از دست داده‌اند، مثلا همسرشان فوت کرده، ممکن است به اشتباه دنبال فردی بگردند که شباهت زیادی به همسر اولشان دارد با بدتر از آن کسی را پیدا و تلاش کنند او را به همسرشان شبیه کنند بدون آنکه متوجه این قضیه باشند که حالا آنها با یک فرد کاملا جدید روبرو هستند.
۱۳ – همه معیارها را بررسی کنید
بعضی خانواده‌های مذهبی فکر می‌کنند اگر هر دو خانواده به مذهب معتقد باشند، نیازی به بررسی دیگر نکته‌های مهم زندگی نیست اما سایر عوامل اثرگذار در ازدواج (مثل اشتغال و استقلال فکری) هم باید بررسی شوند. نکته دیگر اینکه اگر کسی ادعا کند به دین معتقد است، این لزوما به معنای عمل کردن او به دستورات دین نیست و چه‌بسا تلقی او از دینداری با تلقی شما کاملا متفاوت باشد.
۱۴ – تعیین تکلیف کنید
شما ممکن است بحث‌هایی را مطرح کنید که اهمیت زیادی برایتان داشته باشد ولی طرف مقابل با شوخی یا طفره رفتن موضوع را خاتمه ‌دهد. از این مساله نباید به راحتی گذشت. فرض کنید شهر موردنظر برای زندگی یا دوری و نزدیکی به والدین برای شما مهم است ولی نامزدتان درباره آن صحبت نمی‌کند در حالی که ضروری است قبل از ازدواج درباره این موضوعات مذاکره و تعیین تکلیف شود.
۱۵ – با سوگ رابطه قبلی وارد رابطه بعدی نشوید
وقتی از یک رابطه خارج شده‌اید و هنوز در سوگ رابطه قبلی مانده‌اید، اصلا وارد رابطه جدید نشوید زیرا انسانی که در سوگ است ممکن است رابطه جدید را تخریب کند یا از رابطه جدید انتظارهای غیرواقعی و افراطی داشته باشد. همه اینها در نهایت به رابطه ضربه خواهد زد و انتخاب نیز درست انجام نمی‌شود. وقتی طرف مقابل این حالت‌ها را در شما می‌بیند برای کمک و بهبود وضعیت نقش منجی را ایفا می‌کند و بعد از بهبود وضعیت روانی شما دیگر خاصیتی ندارد و رابطه به هم می‌خورد.
۱۶ – نقش درمانگر را ایفا نکنید
فردی که به موادمخدر معتاد است و در یک برنامه درمانی مدون طولانی مدت قرار ندارد، گزینه مناسبی برای انتخاب نیست. فراموش نکنید شما درمانگر نیستید و در این دام نیفتید که با ازدواج می‌توانید کسی را درست کنید. مطمئن باشید از عهده چنین کاری بر نخواهید آمد. درمان اعتیاد به یک کار چند ساله و یک گروه مجرب پزشکی نیاز دارد و کسی به عنوان همسر از عهده درمان اعتیاد برنخواهد آمد و هرگز به قولی که طرف مقابل برای ترک اعتیاد داده، اعتماد نکنید.
منبع : salamat.ir

۰نظر ارسال شده است

ارسال نظر

شما هم نظری ارسال کنید

ارسال نظر

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

دیدن این مطالب نیز به شما توصیه میشود


کد وبگذار